תחקיר: זוהי הסיבה האמיתית לפיטורי בריאן קרזניץ' מתפקיד מנכ"ל אינטל

קרזניץ' פוטר מהתפקיד לא בגלל הרומן שלו עם עובדת בחברה, אלא עקב התנהלות אישית בעייתית והתעמרות בכפופים לו - כך לפי תחקיר של בלומברג ● אלה סייעו לפגיעה במעמד המוביל של החברה בשנים האחרונות

בריאן קרזניץ', המנכ"ל לשעבר של אינטל. צילום: בן פלד

בריאן קרזניץ', שהיה מנכ"ל אינטל בין 2013 ל-2018, לא פוטר עקב הרומן שניהל עם אחת מעובדות החברה – או לפחות זו לא הייתה הסיבה המרכזית, כי אם בגלל התנהלות אישית בעייתית והתעמרות בעובדים – כך לפי תחקיר שפורסם בבלומברג לפני ימים אחדים. אלה סייעו לערעור בשנים האחרונות במעמדה של אינטל כמובילת שוק.

אינטל פיטרה את קרזניץ' ביוני 2018 באופן מיידי, עקב מה שהיא כינתה "מערכת יחסים בהסכמה". מחליפו היה בוב סוואן, שעזב את התפקיד לפני חודשים אחדים ובמקומו מונה פט גלסינגר, לשעבר מנכ"ל VMware. אלא שלפי התחקיר, אינטל גילתה סבלנות לרומנים דומים בעבר, ומנהלים בכירים בחברה סבורים שהסיבה האמיתית לפיטורים היא שנמאס למועצת המנהלים שלה מהיחס של קרזניץ' לכפופים אליו.

"פ****ג שיט, אין לך ביצים מ*****ת"

הכתבה של בלומברג מביאה כמה דוגמאות להתנהגות הבעייתית של קרזניץ'. אחת מהן היא העובדה שכבר במפגש הראשון עם הבכירים בחברה, הוא אמר שהוא "לא אוהב אנשים באופן כללי". במקרה נוסף, אייקה אוונס, שניהלה את עסקי המובייל של אינטל והייתה אחת הנשים הבכירות בתעשיית השבבים, פנתה לקרזניץ' בטענה שהמעבר של ייצור של מרכיב מרכזי של אינטל אליה ממפעלי TSMC לא יעבוד, ושעליה להשאיר את הייצור במפעלי החברה הטיוואנית. אוונס הייתה אחראית על ביצוע המעבר ונימקה את המסקנה שלה במצגת מפורטת בת שלוש שעות, שאותה הציגה לקרזניץ', כמו גם לאנדי ברייאנט, יו"ר החברה, ול-10 מנהלים בכירים נוספים בה.

בתגובה, על פי המתואר בכתבה, קרזניץ' הניף את ידו באוויר, דפק באגרופו על השולחן וצעק: "פ****ג שיט, אייקה אוונס – את לא מבינה את אינטל ואין לך ביצים מ*****ת". היא בחרה שלא להתעמת עם הבוס שלה והשיבה לו: "אתה צודק".

במקרה אחר, שאירע בתחילת 2015, הזהיר אחד ממהנדסי החברה את קרזניץ' שהדור הבא של המעבדים שלה, שהיה אמור להיות מבוסס על ייצור בליתוגרפיה של 10 ננו-מטר ולצאת ב-2017, כבר נמצא באיחור של חצי שנה. לפי אותו מהנדס, התגובה של המנכ"ל הייתה דומה לזו שנתן לאוונס. בסופו של דבר, האיחור לא היה של חצי שנה, כי אם של שלוש שנים, ואינטל השיקה את מעבדי ה-10 ננו-מטר שלה רק בשנה שעברה.

העיכוב במעבר של אינטל לייצור ב-10 ננו-מטר לא היה הדבר היחיד שעמד בעוכריה של החברה בשנים האחרונות. עוד קודם לכן, תחת הנהלתו של פול אוטליני, אינטל לא השכילה להיכנס בזמן לשוק הסמארטפונים והפסידה את החוזה לפיתוח מעבדים למכשירי ה-iPhone של אפל. כך או כך, עם עזיבתו של קרזניץ' היו חילופים רבים בשדרת ההנהלה של אינטל: כמה מהם, כולל הנשיא, רנה ג'יימס, הועזבו, ואחרים עזבו בעצמם, בהם דדי פרלמוטר ורוני פרידמן הישראלים.

הכתבה עוסקת גם בעיכוב של אינטל לעבור לייצור ב-7 ננו-מטר: היא הצהירה באחרונה, עם פרסום התוצאות הכספיות הרבעוניות שלה, ש-"עם התרחבות המעבר ל-10 ננו-מטר, המעבר למוצרי 7 ננו-מטר מתאחר לעומת התחזיות הקודמות". הצהרה לקונית שכזאת אולי לא אומרת הרבה למי שאינו מומחה, אבל היא שווה הרבה כסף. משמעותה היא, הלכה למעשה, שאינטל לא תעבור לייצור בליתוגרפיה החדשה ב-2021, שהוכרזה כדד ליין, ותמשיך לייצר בליתוגרפיה הישנה יותר והיעילה פחות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים