דיווחים: שיאומי ואופו מפתחות מעבד משלהן לניידיהן

גוגל מייצרת מעבד לעצמה וגם החברות הסיניות ככל הנראה החליטו ללכת בדרך זו ● אולם במקרה של האחרונות, לפי האנליסטים, הן פשוט חוששות מהמשך מלחמת הסחר ארה"ב-סין ומנטיית הממשל הסיני לעודד ייצור טכנולוגי שאינו תלוי בגורמי חוץ כמעט

מפתחות מעבד משלהן. שיאומי ואופו

האם שוק המעבדים ממשיך בתהליך הביזור שלו? לפי דיווח באתרים סיניים יצרניות הטלפונים המובילות שיאומי ואופו, גם בקנה מידה גלובלי כמובן, מפתחות ביחד כבר מזה מספר חודשים מעבד משלהן לטלפונים חכמים.

לפי הדיווח, מדובר במעבד שיגיע, כמו רוב המעבדים החדשים שמגיעים כיום לשוק הטלפונים, עם תמיכה ברשת 5G, כשבמקרה המסוים הזה מדובר בערוץ sub-6, שמתאים לשוק הסיני בעיקר. ויותר מכך הצפי הוא שייתכן שהמעבד ישולב כבר השנה במכשירים שיציעו החברות ברבעון האחרון, אם כי תיתכן דחייה לרבעון הראשון של 2022.

ושתי החברות לא לבד, יצרנית סינית נוספת בשם יוניסוק הצטרפה אליהן, ומדובר ביצרנית ללא מפעלי יציקה.

אמנם המהלך מזכיר במשהו את הידיעה על כך שגם גוגל מייצרת מעבד לעצמה, אבל במקרה של החברות הסיניות הדבר נובע, לפי האנליסטים, זה נובע מכך שהחברות חוששות מהמשך ההתפתחות של המלחמה המסחרית/כלכלית בין ארצות הברית לסין – שכבר מחקה כמעט לחלוטין את חטיבת הטלפונים של וואווי מהמפה הגלובלית – וכן מכך שהממשל הסיני עצמו מעודד את התהליך בו הייצור הטכנולוגי במדינה יהיה תלוי בגורמי חוץ מעט ככל האפשר.

כך או כך, עדיין לא ברור עד כמה המעבדים שמפתחות החברות יהיו מתקדמים, ובכל מקרה הן גם יזדקקו למפעל יציקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים