ה-FBI עצר גבר אמריקני בחשד שניסה לפוצץ דטה סנטר של AWS

תושב טקסס התכוון לפגוע באחד מהדטה סנטרים שבווירג'יניה ו"לחסל 70% מהאינטרנט" ● לא ברור בדיוק מv היה המניע, אולם על פי דיווחים אפשר שהחשוד מתומכי טראמפ, שסבור כי המתקן משמש את הבולשת, ה-CIA וסוכנויות פדרליות אמריקניות אחרות

תכנן לפוצץ דטה סנטר שלה. AWS

תכנן לפוצץ דטה סנטר שלה. AWS

ה-FBI האמריקני עצר תושב טקסס, שהתכוון לתקוף דטה סנטר של AWS. על פי הדיווחים השונים האיש תכנן לחבל בפעילות המתקן שלדעתו משמש את הבולשת, ה-CIA וסוכנויות פדרליות אחרות בארה"ב. לצורך כך תכנן החשוד, סת' אהרון פנדלי בן ה-28, לפוצץ את אחד ממתקניה של אמזון (Amazon), דטה סנטר הממוקם בווירג'יניה.

פנדלי נעצר במהלך פגישה עם סוחר נשק, שהיה למעשה קצין FBI סמוי, ושהגיע לפגישה לכאורה כדי למכור למתכנן הפיגוע מטעני חבלה, שהיו בעצם מטעני-דמה.

אם יוכח שהוא אשם בתכנית ואכן תכנן לבצעה, פנדלי יכול למצוא את עצמו נשלח ל-20 שנות מאסר.

פוסטים "מטרידים" באחד הפורומים

ה-FBI פתח בינואר השנה בחקירת הנושא, בעקבות פנייה של אזרח ששמו לא פורסם, אשר דיווח אודות פוסטים "מטרידים" באחד הפורומים. המקור של הבולשת גם סיפק כתובת דוא"ל המשויכת למפרסם התכנים ושרשומה על שם פנדלי, החשוד שנעצר לבסוף. בפורומים בהם היה פעיל נהג החשוד לכנות עצמו דיוניסוס.

על פי דיווחים, בפרסומיו התפאר "דיוניסוס" שנוכח בגבעת הקפיטול בהתפרעויות של תומכי הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, ב-6 בינואר. מאידך הוא ציין, כך לפי התקשורת, שלא נכנס פיזית לבניין בו יושבים מחוקקי ארה"ב, כפי שעשו חלק מהפורצים לקונגרס.

נציג אמזון אמר לחוקרים כי החברה מספקת שירותי אינטרנט מסחריים ללקוחות המשתמשים בדטה סנטרים של AWS, שבאחד כמותם תכנן פנדלי לפגוע, לכאורה, כפי שטוענת נגדו התלונה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי ביום ו' האחרון.

דטה סנטר. צילום אילוסטרציה: BigStock

דטה סנטר. צילום אילוסטרציה: BigStock

אמזון הודתה ל-FBI בהצהרתה לתקשורת וציינה גם כי "אנו מתייחסים ברצינות מדהימה לביטחון ולנתוני הצוות והלקוחות שלנו, ובוחנים כל העת וקטורים שונים על כל איום אפשרי. אנו נמשיך לשמור על העירנות הזו לגבי העובדים והלקוחות שלנו", על פי ההצהרה.

על פי הודעה לעיתונות ממשרד המשפטים האמריקני, ה-FBI יצר קשר עם אחד המקורות שפנדלי פנה אליהם באמצעות אפליקציית סיגנל (Signal). גורם זה אמר למחלקה כי החשוד סיפר לו על הכוונה לתקוף את "מרכזי הנתונים של חברה ידועה", וזאת במטרה "לחסל כ-70% מהאינטרנט".

יצוין כי בצפון וירג'יניה פועלים יותר ממאה דטה סנטרים, בשטח הממוקם אסטרטגית ליד וושינגטון הבירה. אחוז גדול מתעבורת האינטרנט בעולם זורם באזור, שהיה עד לתנופת ענק בתחום הדטה סנטרים בשנים האחרונות, בזכות ספקיות שירותי ענן כמו אמזון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים