פט גלסינגר מאינטל זומן למפגש של הבית הלבן בעניין משבר השבבים

הפגישה המיוחדת, שלפי דיווחים יזם הנשיא ג'ו ביידן בעצמו, היא על רקע החוסר המשמעותי בשוק של מעבדים מכל הסוגים כמעט, ובעיקר אלו המיועדים לשוק הרכב החכם ● גלסינגר, אם יאשר השתתפותו, יהיה אחד הדוברים הראשיים במפגש, שיערך אונליין בשבוע הבא

מה הוא מתכנן כדי להחזיר את אפל? פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל. צילום: ניב קנטור

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל, אמור להיות אחד הדוברים הראשיים בפגישה מיוחדת שזימן הממשל האמריקני לדיון במצב שרשרת האספקה של שוק השבבים בכלל, ושל המעבדים בפרט. כך עולה מדיווחים ברשת, שסיפרו שאת הפגישה יזם הנשיא ג'ו ביידן בעצמו, ושאמורים להשתתף בה מטעמו היועץ לביטחון לאומי ג'ק סאליבן, והיועץ הכלכלי הבכיר בריאן דיסה, וזאת לצד נציגים נוספים מתעשיית השבבים והמכוניות.

הנושא על הפרק הוא החוסר המשמעותי בשוק של מעבדים מכל הסוגים כמעט, ובעיקר אלו שמיועדים לשוק הרכב החכם, וזאת כשעדיין שוק המחשוב אינו מסוגל לספק את כל הביקוש למחשבים אישיים, ואף שרתים, בגין בעיות בשרשרת האספקה.

אחת הדוגמאות לכך היא ההודעה של יצרנית הרכב היפנית סובארו שהיא תסגור את אחד המפעלים שלה, בגלל חוסר במעבדים, בין ה-10 ל-27 באפריל. בתקופה הזו היא הייתה אמורה לייצר כ-10,000 כלי רכב.

טראמפ רב עם התעשייה - אבל הוא רוצה אותה לצידו כחלק מהמאבק מול רוסיה, סין ואיראן. נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. צילום: BigStock

טראמפ רב עם התעשייה – אבל הוא רוצה אותה לצידו כחלק מהמאבק מול רוסיה, סין ואיראן. נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. צילום: BigStock

ברקע של הפגישה נמצאת גם ההודעה של אינטל על הרמת שני מפעלי ייצור חדשים באריזונה, בהשקעה של 20 מיליארד דולרים, וכן ההחלטה שלה להפוך חלק מקווי הייצור שלה לזמינים עבור חברות נטולות מפעל, שרוצות לייצר בפועל את המעבדים שלהן, לפלטפורמות שונות.

עוד רקע לפגישה הוא המצב בשוק הטלפונים, והחרם שנמשך על וואווי, שלפי כל הסימנים גם הממשל הנוכחי אינו מתכוון להסיר. החרם הזה גרם לכך שלראשונה אי פעם מדיה-טק הטיוואנית מוכרת יותר מעבדי טלפונים מאשר קוואלקום האמריקנית, שנחשבה עד לאחרונה כמובילת השוק הבלתי מעורערת.

הפגישה אמורה להיערך, באופן ווירטואלי, בשבוע הבא, ב-12 בחודש. גלסינגר עוד לא סיפק אישור רשמי להשתתפותו. כך או כך, אנליסטים בשוק מציינים שהפגישה הזו מראה על הרצון של ממשל ביידן לשתף פעולה עם ראשי התעשייה האמריקנית, גם כדי למנוע הקמת חזית פנימית בעידן בו צפוי חידוש המשא ומתן עם האיראנים וכן לצורך החרפת המאבק מול רוסיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים