פלטפורמה ש-"מייעצת" לפני שמשקיעים: טיפרנקס גייסה 77 מיליון דולר

הגיוס הובל על ידי תאגיד הטכנולוגיה הבינלאומי פרייטק ובהשתתפות בית ההשקעות מור ● החברה פיתחה פלטפורמת אנליטיקות מבוססות עיבוד שפה, שמספקת ניתוחים ודירוגים על בסיס מידע טקסטואלי שמתפרסם באתרי חדשות, סקירות אנליסטים, דו"חות של חברות ציבוריות ועוד

עובדי טיפרנקס. צילוום: טיפרנקס

חברת הפינטק טיפרנקס (TipRanks) השלימה גיוס גדול של 77 מיליון דולר בהובלת התאגיד הטכנולוגיה הבינלאומי פרייטק (Prytek) ובהשתתפות בית ההשקעות מור. עד כה גייסה טיפרנקס 99 מיליון דולר, כאשר רק באוגוסט האחרון מניות בשווי 12 מיליון דולר מתוך סך זה נרכשו ממשקיעים קיימים וממייסדים על ידי פרייטק.

טיפרנקס, שהוקמה ב-2012 על ידי גלעד גת – סמנכ"ל טכנולוגיות, ואורי גרינבאום – המנכ"ל, פיתחה פלטפורמת אנליטיקות מבוססות עיבוד שפה (NLP) שמספקת ניתוחים ודירוגים על בסיס מידע טקסטואלי שמתפרסם באתרי חדשות, סקירות אנליסטים, דו"חות של חברות ציבוריות ועוד. הפלטפורמה מאגדת את כל המידע לעיל, מעבדת ומנתחת אותו וכך הופכת אותו לכלי מחקר אינטראקטיבי עבור משקיעים פרטיים ומוסדיים שמשקיעים בשוקי ההון השונים.

בשנת 2013, שנה לאחר שהוקמה, השיקה החברה את פתרון הדגל שלה – Financial Accountability Engine – ובכך אפשרה לראשונה בתולדות שוקי ההון שקיפות של עצות השקעה שניתנות אונליין. על בסיס NLP, כאמור, החברה עוקבת ומנטרת את הביצועים של יותר מ-7,000 אנליסטים מקצועיים, וכך מאפשרת לציבור המשקיעים להיחשף להיסטוריית הביצועים שלהם ולהעריך את עצות ההשקעה שלהם. פתרון זה הפך די במהרה לסטנדרט בוול סטריט לצורך דירוג אנליסטים, והוא מוטמע בשורה של בנקים ומוסדות פיננסיים מובילים בעולם, דוגמת נסדא"ק, איטרייד ועוד. טיפרנקס סורקת מניות הנסחרות בבורסות ארה"ב, קנדה ואנגליה. החברה מעסיקה כעת 60 עובדים, רובם במרכז הפיתוח בתל אביב. בכוונת החברה להכפיל את מספר העובדים במהלך השנה הקרובה כדי לעמוד ביעדים שהיא מציבה לעצמה לאחר הגיוס.

סבב הגיוס הנוכחי, שהוא הגדול ביותר בתולדות החברה, ואחד הגדולים שנעשו בחברת פינטק ישראלית, נעשה לאחר שנה יוצאת דופן, שבמהלכה (2020) מכירות המנויים לפלטפורמה של החברה גדלו בשיעור תלת ספרתי – 300%. לטירנקס יש כעת יותר מארבעה מיליון משתמשים חודשיים, אשר צורכים את השירות ישירות מאתר החברה, ויותר מ-30 מיליון משתמשים חודשיים דרך בנקים ומוסדות פיננסיים.

לדברי גרינבאום, "מלבד היותנו החברה היחידה שמדרגת אנליסטים על בסיס הביצועים שלהם במקום על בסיס המוניטין של בנק ההשקעות שבו הם עובדים, אנחנו גם החברה היחידה שמאגדת את כל המידע על המלצות האנליסטים ומנגישה לכלל ציבור המשקיעים הקמעונאי. שירות זה נותן להם גישה למידע, שאחרת היה עולה להם עשרות אלפי דולרים מדי שנה".

עוד עדכן גרינבאום, כי במהלך השנה האחרונה "מינפנו את הפופולריות של השירות שלנו ואת היכולות הטכנולוגיות החזקות שלנו כדי להשיק יותר כלים ומידע שלא היה זמין למשקיעים פרטיים והפכנו מחברת דירוג אנליסטים לפלטפורמת מחקר מלאה שמפשטת ביג דטה. כך אנחנו מאפשרים ל'גברת כהן מחדרה' גישה לאותו מידע שנגיש למנהלי ההשקעות הגדולים בעולם בצורה ויזואלית ופשוטה".

"לא הייתה תקופה יותר חשובה בשוקי ההון מהתקופה הנוכחית, שבה יש צורך להעניק שקיפות וכלים מבוססי מידע למשקיעים פרטיים", מציין גרינבאום. "כולנו ראינו כיצד הרשתות החברתיות הפכו לפלטפורמה להפצת עצות השקעה חסרות בסיס, שעלולות לפגוע בציבור המשקיעים הפחות מנוסה. אנחנו מתכננים להשקיע את כספי הגיוס בבניה וברכישת סוגי מידע אלטרנטיבי, שיספקו למשקיעים פרטיים יתרון אמיתי. כמו כן, נגדיל את הכיסוי שלנו לכלי השקעה נוספים מלבד מניות ולשווקים נוספים".

את סבב ההשקעות הוביל, כאמור, תאגיד הטכנולוגיה פרייטק, אשר, בין היתר, משקיע בטכנולוגיות ישראליות וזרות שאותן הוא מנגיש לשוק העולמי באמצעות זרועות השירותים שבשליטתו. חברות השירותים עושות שימוש בפתרונות של החברות ובאמצעותן משיגות יתרון תחרותי משמעותי בשוק ונהנות מיעילות תפעולית גבוהה. פרייטק פועל בכמה תחומים מרכזיים: פיננסים ופינטק, הכשרות בתחומי הסייבר והטכנולוגיה, כוח אדם ותחום הסייבר.

אנדרי ישונסקי, מנכ"ל פרייטק, אמר, כי "יש הרבה פלטפורמות מסחר שונות שהופכות את המסחר בשוקי ההון למאוד נגיש. נגישות זו יצרה בעיה חדשה: משקיעים לא מקצועיים מוטעים על ידי שמועות ועצות גרועות. אנחנו אוהבים את העובדה שטירנקס מספקת תובנות השקעה מבוססות מידע ואובייקטיביות. החזון שלנו לחברה הוא להפוך אותה לפלטפורמת המידע המובילה, שכל משקיע ישתמש בה לפני שיקבל החלטת השקעה כלשהי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים