לא רק AMD: דל בוחנת שימוש במעבדים של חברות נוספות

שיתוף הפעולה של דל עם יצרניות מעבדים אחרות, שהן לא אינטל, אינו מקרי ולא חד פעמי, אמר מייקל דל, המנכ"ל ● מי על הכוונת של חברת הענק?

מייקל דל, יו"ר מנכ"ל דל טכנולוגיות. צילום: יח"צ

לפני כשבועיים, כשדל השיקה את סדרת שרתי ה-PowerEdge החדשה שלה – אחת ההשקות הגדולות ביותר של החברה בשוק הזה – היא הדגישה את העבודה עם AMD. החברה סיפרה שבשלב הראשון היא מציעה את אותם שרתים שבקרבם מעבדי הדור השלישי ממשפחת ה-EPYC, ורק בחודשים הבאים היא תציע גם שרתים עם מעבדי אינטל.

בראיון שנתן בסוף השבוע מייקל דל, מנכ"ל החברה, שקרויה על שמו, הוא הבהיר שהכיוון של שיתוף פעולה עם יצרניות מעבדים אחרות, שהן לא אינטל, אינו מקרי ולא חד פעמי. דל אמר שמה שמניע את החברה בהיבט של המעבדים הוא לבחון את כל מה שמציע השוק בשם החדשנות. הוא ציין שבין אם מדובר במעבדים של אינטל, AMD, אנבידיה ואפילו סטארט-אפים, ובין אם אלה מעבדי x86 או מעבדים המבוססים על טכנולוגיה של ARM – הכול נמצא על השולחן.

"פט גלסינגר (המנכ"ל החדש של אינטל – צ"ק) הוא חבר יקר, ומעבדי דור ה-Ice Lake החדש של אינטל מציעים שיפורים נהדרים לאורך כל מאפייני הביצועים, שהם חשובים מאוד, אבל, עם זאת, יש בחוץ גם מעבדים אחרים", אמר דל.

אחת הדוגמאות שדל סיפק היא הסטארט-אפ נוביה, שבה השקיעה זרוע ההשקעות של דל. החברה נוסדה ב-201 והציעה יכולות לייצר מעבדי ARM המתאימים לשרתים, אך מאז הספיקה כבר להירכש בידי קוואלקום תמורת 1.4 מיליארד דולר, אבל לא כדי לייצר מעבדי שרתים, אלא כדי לחזק את הנקודות האחרות במעבדים שמציעה הרוכשת.

את הרבעון הכספי הרביעי של 2021, שהסתיים ב-29 בינואר, סיימה דל עם מכירות שרתים ורשתות בשיעור של 4.38 מיליארד דולר – עלייה של 3% במונחי שנה לשנה. קבוצת מחשבי הלקוח, הצרכנית בלשון אחרת, סימה עם מכירות של 13.8 מיליארד, שהן שיא וזינוק של 17%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים