מרלין ונצ'רס תשקיע 50 מיליון דולר בסטארט-אפים ישראליים בתחום הסייבר

הקרן הקימה בישראל את מרלין TLV, שתשקיע כ-50 מיליון דולר בסטארט-אפים ישראליים שנמצאים בשלבי גיוס A ו-B ● השקעה ראשונה בגובה 1.5 מיליון דולר בחברת הסייבר הישראלית סיולו

שי מישל, מנהל שותף בטודיי ונצ'רס. צילום: אלמוג גולוד

קרן מרלין ונצ'רס (Merlin Ventures) האמריקנית הקימה בישראל את מרלין TLV, שתשקיע כ-50 מיליון דולר בסטארט-אפים ישראליים המפתחים פתרונות בתחום הסייבר שנמצאים בשלבי גיוס A ו-B, ותנגיש עבורם את מסלול ההסמכה של הממשל הפדרלי האמריקני, ה-FedRAMP, ובכך תפתח להם את הגישה להשתלבות בשוק הפדרל האמריקני, שגודלו כ-200 מיליארד דולר.

מי שתנהל את פעילות הסניף הישראלי היא קרן ההשקעות טודיי ונצ'רס שעימה מקיימת מרלין שיתוף פעולה הדוק כבר כמה שנים.

מרלין ונצ'רס היא זרוע ההשקעות של מרלין סייבר, הפועלת מזה 20 שנה הן בשוק הפרטי והן בשוק הציבורי בארה"ב, והיא המתמחה בהשקעות סייבר. המודל העסקי הייחודי של מרלין מורכב משילוב של הון להשקעות ביחד עם תשתית חזקה בשיווק ומכירות מוצרים וטכנולוגיות חדשניות תוך הכרת השוק, הצרכים והמגמות.

בשנים האחרונות השקיעה מרלין בשלוש חברות סייבר ישראליות: ספיו (Sepio), המאפשרת לזהות ולנטר בזמן אמת מתקפות סייבר מבוססות חומרה בהתקנים חיצוניים, סיינט (Cynet), שפיתחה פלטפורמה להגנת סייבר המאפשרת להגן על קבצים, רשתות תקשורת ותחנות עבודה של ארגונים וסייבר אובזרבר (Cyber Observer), שפיתחה תשתית שמסייעת לצוותי אבטחה ו-IT ליצור ולנהל מערך הגנה אפקטיבי מפני איומי סייבר, תוך אספקת מדדים רציפים על מצב האבטחה בתחומי האבטחה השונים והמלצות לשיפורים.

בימים אלה חתמה מרלין TLV על השקעתה הראשונה בחברת הסייבר הישראלית סיולו בגובה 1.5 דולר, כחלק מסבב גיוס A שטרם הושלם, ובוחנת השקעות נוספות.

סיולו, שהוקמה ב-2019, מפתחת פלטפורמה היוצרת קישוריות מאובטחת המבוססת על זהויות, ומחברת בין משתמשים למשאבים שאליהם הם מורשים לגשת מכל מקום ומכל מכשיר, וזאת על מנת להבטיח המשכיות עסקית.

לדברי שי מישל, מנהל שותף בטודיי ונצ'רס, " במדינת ישראל פועלות מאות חברות סייבר. ישראל היא מדינה קטנה על כדור הארץ אבל זוכה לכ-20% מההשקעות בתחום הסייבר, וזה בעיקר בגלל היכולות הטכנולוגיות של היזמים הישראלים. לצד הנתונים המאוד מרשימים על התעשייה, המורכבות עבור חברת סטארט-אפ ישראלית לגשת עצמאית אל המגזר הציבורי האמריקאי הופכת את החיבור הטכנולוגי-עסקי המתבקש הזה למשימה כמעט בלתי אפשרית. מרלין, שמכירה היטב את מסדרונות הפדרל האמריקני ואת הפתרונות הטכנולוגיים שהם מחפשים, מפשטת את המורכבות הזאת באמצעות השקעה, האצה וליווי צמוד לאורך תהליך ההסמכה הנדרש, הFedRAMP-, עבור כל סטארט-אפ סייבר טכנולוגי שהמוצר שלו בשלב המוכנות לשוק. בדרך זו, סטארט-אפים בתחילת הדרך יכולים לפעול בשוק ציבורי בתקציבי ענק, ומהצד השני, נציגי זרועות הממשל האמריקאי זוכים להיחשף לטכנולוגיות סייבר חדשניות".

לדברי סת' ספרגל, מנהל שותף בקרן מרלין ונצ'רס, "ישראל הינה 'הסייבר ניישן' המובילה בעולם, והפד האמריקאי מכיר ומעריך מאוד את היכולות הטכנולוגיות של היזמים הישראלים. אנחנו מציעים ליזמים מודל השקעה ייחודי בעל ערך רב לחברות סייבר בשלב המוכנות לשוק, שבמסגרתו מלבד ההשקעה הכספית נלווה את היזמים בתהליך ההסמכה הנדרש ה-FedRAMP. עם קבלת ההסמכה, נעמיד לרשות היזמים את תשתיות השיווק והמכירות של מרלין במשרדי הממשל האמריקני. אנחנו גאים בפורטפוליו הישראלי שלנו ומצפים להרחיב אותו בחברות נוספות איתן נשתף פעולה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים