מי הזוכים בתחרות האקתון הנגב המערבי שנערכה במכללת ספיר?

התחרות כונתה ECOתון, והתמקדמה במוצרי קיימות ● במקום הראשון זכה פרויקט להפקת חשמל ממים, שנוצרים מתהליך קירור השרתים ● במקום השני - מזרן שפותר בעיות גב ● במקום השלישי - פתרון למיחזור שאריות פלסטיק באופן ירוק

משתתפי ההאקתון. צילום: ניר שמול

הסטארט-אפ Zuta-Core משער הנגב הוא הזוכה הגדול של ה-ECOתון, האקתון הנגב המערבי לקיימות ותעשייה. החברה זכתה בפרס על פיתוח מתקן להפקת חשמל ממים חמים שנוצרים בתהליך קירור השרתים, באופן אקולוגי וחסכוני. התחרות נערכה ב-ECOתון, במרכז החדשנות X-Lab שבמכללת ספיר, ביוזמת איגוד התעשייה הקיבוצית, המועצה האזורית שער הנגב ומרחב החדשנות Southup ונותני חסות מחברות במשק.

השלב הראשון של התחרות נערך באמצעות הזום ונמשך מספר שבועות לפני אירוע ההקאתון עצמו, שהתקיים באופן פיזי, לבעלי תו ירוק, במכללה האקדמית ספיר. האתגרים שהועמדו בפני הזוכים הם נושאים שקשורים למפעלים ותעשיות הפועלות באזור הנגב המערבי, שם שוכנת המכללה.

במקום השני זכתה חברת המזרנים פולירון, באמצעות פיתוח שמאפשר לייצר מזרן שיתאים את עצמו לבעיות והעדפות הגב של כל מי ששוכב עליו. הפתרון פותח במשותף על ידי נטלי יוסף ועמיר שפי, צמד סטודנטים משנקר, שעבדו יחד עם מנכ"ל מפעל פולירון, קובי פודה, וצוותו.

למקום השלישי הגיעו מפעל כפרית, המייצר פתיתי פלסטיק בעלי תכונות ייחודיות. המפעל ביקש מענה לסוגיה – מה לעשות עם אלפי טונות של שאריות פלסטיק שלא ניתן למחזר. הפתרון התמקד בהפחתה במקור, החזרת חלק מתוצרי הלוואי לתהליך הייצור, ועיבוד של השאריות שיוצאות באופן שניתן יהיה לשווקן לשימושים שונים.

פיתוחים חדשניים ואקולוגיים גם בעבור התעשייה. קיימות. צילום אילוסטרציה: BigStock

פיתוחים חדשניים ואקולוגיים גם בעבור התעשייה. קיימות. צילום אילוסטרציה: BigStock

חדשנות, יזמות, יצירתיות ומצוינות אקדמית בספיר

משתתפים נוספים בתחרות היו: דפוס בארי, שהציג אתגר לניצול נכון יותר של כמויות עצומות של מידע הקיימות במחשבי בית הדפוס; חברת נתיבי ישראל, שפיתחה רעיון כיצד להזהיר ולעדכן את הנוסעים בכבישי הארץ מראש ובזמן אמת על שיטפונות או סכנות. חברת שטראוס-פריטו ליי מאזור התעשייה שער הנגב הציגה אתגר לאריזות חטיפים מתכלות בקו אריזה חם.

פרופ' ניר קידר, משנה לנשיא המכללה האקדמית ספיר: "המכללה האקדמית ספיר חרטה על דגלה את נושא החדשנות, היזמות, היצירתיות והמצוינות האקדמית".

רפי נבו, ראש אגף חדשנות וטכנולוגיות באיגוד התעשייה הקיבוצית ומנכ"ל קרן משתלת הקיבוצים: "צוות איגוד התעשייה הקיבוצית, שזהו ההאקתון החמישי שהוא יוזם מאז 2018, רואה בקיום האקתונים אמצעי להשגת מספר יעדים שבהם הוא דוגל: חיזוק תעשיות קיבוציות ושכנותיהן באמצעות חדשנות, עידוד היצירתיות, חיבורים בין שותפים מגוונים ברמה האזורית, בדגש גדול על הפריפריה, והרחבת ה-Ecosystem האזורי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים