טאבולה תשלם קנס של חמישה מיליון שקלים בשל התנהלותה בניסיון המיזוג עם אאוטבריין

המיזוג אמנם לא התקיים, אך בעקבות בדיקה שערכה רשות התחרות התברר, כי טאבולה הייתה מעורבת בייזום ובניסוח מכתב מטעם ynet התומך במיזוג, לאחר שזו התנגדה לו בתחילה

אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה. צילום: יח"צ

רשות התחרות פרסמה אתמול (ב')  להערות הציבור צו מוסכם שעליו חתמה חברת טאבולה, ובמסגרתו תשלם החברה חמישה מיליון שקלים לאוצר המדינה, זאת בשל התנהלותה בנושא ניסיון המיזוג עם אאוטבריין.

כזכור, בחודש אוקטובר פרסמו החברות את כוונתן להתמזג, ובהתאם לכך הגישו החברות ביום 10.10.2019 הודעת מיזוג לאישור רשות התחרות.

במהלך הבדיקה קיימה הרשות שיחות עם אתרי אינטרנט שונים, שהם לקוחותיהן העיקריים של טטבולה ואאוטבריין בישראל. בין השאר, קיימה הרשות שיחות עם נציגי ynet, ובשיחות אלו הביעה ynet התנגדות למיזוג. בחודש אוגוסט 2020 התקבל ברשות מכתב מטעם ynet התומך במיזוג.

בעקבות בדיקה שערכה הרשות התברר, כי טאבולה הייתה מעורבת בייזום ובניסוח המכתב, וכי הוא נשלח לרשות בתיאום איתה ולאחר שאישרה את נוסחו. מעורבות זו לא הובאה לידיעת רשות התחרות.

על רקע דברים אלו פתחה הרשות בחקירה פלילית כנגד טבולה וכנגד  ynet.

חודש לאחר מכן, בספטמבר 2020, התפוצצה עסקת המיזוג, כנראה גם על רקע חקירת רשות התחרות.

הצו המוסכם נעשה בעקבות חקירה זו, ובמסגרתו תשלם טאבולה, כאמור, סך של חמישה מיליון שקלים לאוצר המדינה.

לדברי מ"מ הממונה על התחרות, מיכל כהן: "על צדדים המגישים בקשת מיזוג להביא בפני הרשות מידע נכון, מלא ועדכני. הסתרת מעורבותה של חברה מתמזגת במידע שמועבר לרשות פוגעת בהליך הבדיקה של הממונה וביכולתה לקבל החלטות נכונות בבקשות המובאות בפניה"

הצו המוסכם מפורסם כעת להערות הציבור למשך 30 יום, ובכפוף לשמיעת ושקילת ההערות הוא יוגש לאישור בית הדין לתחרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים