הסטארט-אפ שילווה אתכם לקלפי

אזרחים רבים לא יצביעו במערכת הבחירות הנוכחית בקלפי שבה הם הצביעו בעבר – מה שהעלה את הצורך בשירות שיאפשר להם לדעת היכן הם מצביעים ואיך להגיע לשם ● הסטארט-אפ SPS פיתח שירות שכזה, שילווה אתכם מהבית ועד למקום שבו תטילו את הפתק והמעטפה

הצבעה נעימה. צילום אילוסטרציה: BigStock

השאלה "איפה מצביעים?" רלוונטית ותקפה בבחירות שיתקיימו מחרתיים (ג'), כנראה שיותר מתמיד. זאת, מאחר שקלפיות מסוימות הוסטו, יש קלפיות מיוחדות לחולי קורונה, כאלה למחויבי בידוד ואפילו הוצבו ארבע קלפיות בנתב"ג, לטובת החוזרים מחו"ל. לכן, הפעם גדל הצורך במידע איך להגיע לאותן קלפיות – ההודעה לבוחר, שגם ככה לא כולם מביאים לקלפי (ואין חובה להביא), לא מספיקה.

במשרד הפנים חשבו על זה והתקשרו עם הסטארט-אפ הישראלי SPS, שמפתח פתרונות מידע וניווט. החברה פיתחה עבור המשרד שירות וובי שיאפשר לאזרחים לקבל באמצעות המחשב או הסמארטפון מידע אודות הקלפי שבה הם מצביעים ולנווט אליה ברגל, באופניים, ברכב או בתחבורה ציבורית. שווי העסקה עומד על כרבע מיליון שקלים.

שיתוף פעולה ראשון עם סטארט-אפ במערכות בחירות

הסטארט-אפ SPS הוקם לפני כשלוש שנים על ידי שגיב לוי, המנכ"ל, ודרור שקד, שמשמש כמנטור מלווה לחברה ולמנהלה. המטה ומרכז הפיתוח של החברה נמצאים בתל אביב ושוויה עומד על כ-12 מיליון דולר.

שגיב לוי, ממייסדי ומנכ"ל SPS. צילום: אופיר סימן טוב

שגיב לוי, ממייסדי ומנכ"ל SPS. צילום: אופיר סימן טוב

SPS מספקת שירותי מידע וניווט למגוון ארגונים בישראל ובחו"ל, שמתממשקים לאפליקציות מגוונות, כגון כאלה של אטרקציות תיירות, רשתות מזון וקמעונאות, גופי בריאות, משרדי ממשלה, מארגני כנסים, משרדי כרטיסים, חברות אישורי הגעה ומערכות לניהול תורים. כך, למשל, SPS מספקת עבור לקוחות שירותי בריאות כללית פתרון ניווט ומידע אודות מיקומי בדיקות הקורונה ומרכזי החיסונים – שירות שבו השתמשו בחודשים האחרונים מאות אלפי משתמשים בחודש.

מאז ש-SPS נוסדה הוקמו בצורה אורגנית לעסקים בישראל מעל 200 אלף מיקומים בפלטפורמת המיקומים של החברה. זוהי העסקה הראשונה שלה עם גוף ממשלתי בישראל.

נעמי פרידמן, מנהלת אגף בכיר לטכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד הפנים, אמרה כי "בפעם הראשונה במערכות בחירות, בבחירות לכנסת ה-24 מתקיים שיתוף פעולה של משרד ממשלתי עם חברת סטארט-אפ. לאור משבר הקורונה, הפעם יגדל מספר הקלפיות באופן משמעותי ואזרחים רבים לא יצביעו בקלפי המוכרת להם. משרד הפנים ו-SPS הקימו מערכת המאפשרת איתור והגעה למיקום הקלפי בכל דרך אפשרית: תחבורה ציבורית, מוניות, ווייז, רגלית ועוד. כמו כן, המערכת מציגה את משך הזמן שיידרש כדי להגיע לקלפי בכל אחת מהדרכים. משרד הפנים פועל יחד עם SPS על מנת להנגיש לתושבים את המידע הרצוי. המערכת שהוקמה תאפשר איתור מהיר ויעיל, במטרה להקל על תהליך ההצבעה".

לוי אמר כי "נסייע לממשלת ישראל לנהל את יום הבחירות בצורה מתקדמת, שתסייע למיליוני המצביעים להגיע אל הקלפי בצורה בטוחה ונוחה. מחמם את הלב שמשרד הפנים בחר לעבוד עם סטארט-אפ ישראלי צעיר דווקא בימים אלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים