ארה"ב: פרץ לחשבונות הטוויטר של ביידן, גייטס, אפל ואובר – ויישלח לכלא

בפריצה מיוני אשתקד השתמש ההאקר בתרגיל עוקץ כדי לנסות וגרוף כסף - בביטקוין - ממיליוני עוקביהם של המפורסמים ● הנער, בן 17 בעת ביצוע העבירה, הודה באשמה וישלם עליה מחיר בדמות שלוש שנות מאסר

מאסר להאקר הבודד שביצע אותה. הפריצה לחשבונות מפורסמים בטוויטר. צילום אילוסטרציה: BigStock

גרהם איוון קלארק, בן-עשרה מאזור מפרץ טמפה שבפלורידה, ארה"ב – אשר פרץ לחשבונות הטוויטר (Twitter) של אפל (Apple), ביל גייטס, ג'ו ביידן ועוד כמה אישים מפורסמים בקיץ שעבר – נידון לשלוש שנות מאסר.

קלארק, שביצע את העבירות בהיותו בן 17, הודה בפשעיו ומלבד העונש של ריצוי זמן מאסר בפועל הוא גם יבלה את שלוש השנים הבאות לאחר השחרור תחת השגחה של קצין מבחן.

כזכור, ביוני 2020 דיווחה התקשורת על פירצת אבטחה חמורה בטוויטר, שאפשרה – למה שחשבו אז שהם האקרים מתוחכמים, ולאו דווקא האקר בודד ולא כל שכן בן עשרה – להשתלט על חשבונות של דמויות ציבוריות ועסקיות בולטות במיוחד, בהן, מלבד ביידן וגייטס, גם ברק אובמה, אילון מאסק, ג'ף בזוס, קניה ווסט, מייקל בלומברג. חברת אובר (Uber) אף היא הייתה בין הנפגעות, כמו גם כמה ארגונים של מטבעות קריפטוגרפיים.

 


התקיפה נמשכה מספר שעות, ובזמן שחסמה אותה – נקטה טוויטר בפעולה קיצונית ועצרה את כל החשבונות המאומתים מכל אפשרות לפרסם ציוצים. הסיבה: החשבונות שנפרצו, חלקם של מפורסמים בעלי עשרות מיליוני עוקבים, שלחו סדרה של ציוצים שמציעים הונאת ביטקוין קלאסית. בציוצים לכאורה מטעם הגורמים הדומיננטיים נכתב: "אני נותן בחזרה לקהילה. כל הביטקוין שישלח לכתובת המצורפת יוכפל! אם תשלחו 1,000 דולר, אשלח בחזרה 2,000. אני עושה זאת רק ל-30 הדקות הקרובות".

הודעות ההונאה כללו כתובת של ארנק ביטקוין, שיתרותיו טיפסו במהירות לסכום של 100 אלף דולר, ככל שההונאה התפשטה והלכה.

ההודעות השקריות נמחקו, אך נשלחו שוב ושוב במהלך השעות של התקיפה מאותם חשבונות. על פי הדיווחים, הפורץ צבר ביטקוין בכ-117,000 דולר באמצעות מספר חשבונותיו, לפני שטוויטר השיגה שוב את השליטה על החשבונות שהופרו.

קלארק נעצר כמה ימים לאחר מכן בביתו שבמחוז הילסבורו וכעת נגזר דינו.

הפריצה, כאמור, נראתה כאקט מחושב ומתוחכם למדי שאולי הגיע מטעם קבוצת האקרים מתקדמת. לאחר לכידתו של קלארק, והגילוי שמדובר בנער שעומד מאחורי האירועים הדרמטיים, עלתה ביתר שאת השאלה כיצד הוא הצליח לתפוס בכלל חשבון טוויטר של אדם או גורם אחר, ועוד של גורמים כה משמעותיים.

התשובה היא – דרך פורטל שירות הלקוחות של טוויטר. לפי הדיווחים, קלארק שכנע עובד בטוויטר, המשתייך למחלקת טכנולוגיית המידע של החברה, לספק לו גישה – ואז נכנס לפורטל שירות הלקוחות.

בדיון הווירטואלי של בית המשפט התייחס השופט אל קלארק כאל "עבריין צעיר", בגלל גילו בעת ביצוע העבירה, וזו הסיבה שהבחור בן ה-18 ספג רק שלוש שנים בכלא על ההונאה החמורה שביצע. אם היה נשפט כמבוגר, היה קלארק ככל הנראה מסיים את הפרשה עם עונש של 10 שנות מאסר בכלא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים