האמריקנים דיווחו שהפסידו בסייבר ארבעה מיליארד דולר; הנתון האמיתי גבוה בהרבה

על פי ה-FBI, מדובר בעלייה של כ-20% לעומת שנת 2019

מתקפות סייבר

עסקים ויחידים אמריקנים דיווחו על הפסדים בסך 4.2 מיליארד דולר כתוצאה מעבירות סייבר והונאות באינטרנט בשנת 2020. מדובר בנתון המשקף עלייה של כ-20% בדיווחים על הפסדים כספיים לעומת שנת 2019.

המרכז לתלונות על פשעים באינטרנט של ה-FBI, שפרסם אתמול (ד') את הדו"ח השנתי שלו, מסר, כי קיבל בממוצע יותר מ-2,000 תלונות במהלך השנה החולפת. מומחי אבטחה ציינו, כי הנתון מהווה מעין קצה קרחון, וכי הנתון האמיתי על היקף הפשיעה ברשת עומד על פי 2-10 מהנתון המדווח. לדברי המומחים, "המספרים ככל הנראה אינם מייצגים את ההיקף של ההפסדים האמיתיים מפשעים בדיגיטל, כיוון שאינספור עסקים קטנים ובינוניים, כמו גם בודדים – אינם מדווחים על פשעים שכאלה לגורמי אכיפת החוק".

גם בהיקף הדיווחים עצמם חלה עלייה: בשנת 2019 היקף התלונות עמד בממוצע על 1,200 ביום. פשעי הסייבר היו מגוונים, ובראשם – מתקפה מסוג BEC (ר"ת Business Email Compromise) – הונאות המבוצעות באמצעות הדואר האלקטרוני נגד ארגונים מסחריים וממשלתיים, במטרה להניע עובדים בארגון בשיטות של הנדסה חברתית לבצע פעולות לטובת התוקף. מתקפות כופרה מדורגות במקום השלישי. את המקום ה"מכובד" השני, לוקחות תרמיות תמיכה טכנולוגית נרחבות, בהן רמאים מתחזים לנציגי תמיכת לקוחות של חברות טכנולוגיה.

הונאות BEC היו הגורם ליותר מ-19,000 תלונות בשנת 2020, והניבו הפסדים מדווחים של 1.8 מיליארד דולרים. נתוני 2020 בתחום אמנם קרובים להפליא לנתוני 2019 – סך של 23,775 תלונות בשווי 1.7 מיליארד דולרים, והחוקרים ציינו, כי הדמיון הין השנים הוא רק התזכורת האחרונה לכך, שהונאות BEC נותרות טכניקה בת קיימא, המסבות לארגונים כאבי ראש זה שנים. מספר התלונות על מתקפות כופרה בשנה החולפת עמד על 2,747, אשר הסתכמו בהפסדים בסך 29.1 מיליון דולר. זהו זינוק משמעותי מההפסדים המדווחים של 8.9 מיליון דולרים בשנת 2019. החוקרים ציינו, כי אחת הסיבות לעלייה החדה הייתה מגיפת הקורונה. הונאות תמיכה טכנולוגית הביאו להפסדים של 146 מיליון דולרים, נתון המשקף גידול של 171% בהפסדים לעומת 2019. לפחות 66% מהקורבנות היו מעל גיל 60, נמסר מה-FBI. החוקרים ציינו, כי הונאות תמיכה טכנולוגית נעשות לרוב ממוקדי תמיכה טלפוניים מעבר לים, בעזרת חשודים המתגוררים בארה"ב.

לפני שנתיים הבולשת ביקשה להתערב בשם הקורבנות, והקימה צוות נכסי התאוששות. הקבוצה מתפקדת כחוליה מקשרת בין גורמי אכיפת החוק לבין מוסדות פיננסיים, אשר מבלי דעת מבצעים את ההעברות הכספיות המתבססות על תרמיות. כך, נמסר מהבולשת, אנשיה התערבו ב-1,303 אירועים בשנה החולפת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים