נשים ומחשבים: סבטלנה סורינה, גו-טק

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: סבטלנה סורינה, מתכנתת אנדרואיד בחברת גו-טק

סבטלנה סורינה, מתכנתת אנדרואיד בחברת גו-טק. צילום: נווה פסח

שם ותפקיד: סבטלנה סורינה, מתכנתת אנדרואיד בחברת גו-טק (GoTech).

ותק בתפקיד: כשנה בחברת גו-טק, שעברה מיזוג ונמצאת כעת בתהליך צמיחה.

תפקידים קודמים: התחלתי את דרכי בבלארוס, בתחום פיתוח אנדרואיד, ובשנתיים האחרונות אני עובדת בישראל כמתכנתת אנדרואיד.

השכלה/שירות צבאי: תואר ראשון במדעי המחשב בבלארוס.

משפחה: נשואה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

נולדתי וגדלתי בבלארוס, שם תחום ההיי-טק היה מאוד מבוקש ופופולרי בעקבות המחסור במומחים. כמו כן, הרצון ללמוד משהו חדש ומעניין הוביל אותי לתחום התכנות, שהיה חדש עבורי. בנוסף לכך, אפשרויות הקידום בתעשיית ההיי-טק, בהשוואה למקצועות אחרים, גם משכו אותי לעסוק בתחום. לאחר שהתחלתי לעבוד כמתכנתת אנדרואיד, הבנתי שאני מתחברת יותר לתוצאה הוויזואלית של עבודתי, ולכן, התחלתי לשקול כיוונים שקשורים לעבודה עם UI.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני בטוחה שלפני עשרים שנה הייתה אפליה של נשים בתחומים טכנולוגיים. בתקופה ההיא, היו מעט נשים בתעשייה והן היו צריכות "להרוויח" את מקומן ולהוכיח שהן ראויות לא פחות מגברים. לדעתי, עכשיו המצב השתנה באופן רדיקלי לטובה. הרבה יותר נשים מועסקות כיום במדעים המדויקים. לכן נראה לי, שכעת נעלמו כמעט לגמרי הסטריאוטיפים שאישה לא יכולה להיות מומחית בטכנולוגיות עיליות. מניסיוני האישי, החברה שבה אני עובדת מאוד פתוחה להעסיק נשים מכל המגזרים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

אני מעולם לא התמודדתי עם אפליה בתחום המקצועי. עם זאת, כאשר חיפשתי את העבודה הראשונה שלי בתחום חששתי, שאולי לא ייקחו אותי ברצינות בהשוואה למועמדים גברים. כתוצאה מכך הבנתי, שזו הייתה אשליה שלי, שאין לה שום קשר למציאות. בימים אלה אני עובדת בצוות מאוד ידידותי, עם עמיתים ומנהלים שמציעים עזרה ותמיכה בכל רגע. האווירה בחברה מאוד נעימה, ומשמשת עבורי כבית שני. בתקופת הסגר ההגעה למשרד הייתה חסרה לי מאוד, וחיכיתי לחזור לשגרה. אני יכולה לשתף שאם הבחנתי ביחס מיוחד כלפיי במקום העבודה, אז בטח שלא בהקשר שלילי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים