המחסור במעבדים של קוואלקום פוגע בסמסונג

החרם האמריקאי החריף על וואווי עשה את שלו, ונוצרו ביקושים גדולים עבור טלפונים מצד יצרניות אחרות, ובמדינות רבות הנהנית העיקרית על הנייר היא סמסונג, ואולם קוואלקום, כמו יצרניות מעבדים נוספות, חווה בעיה באספקת המעבדים, שמקשה על סמסונג לספק את הביקושים

בעיית אספקה במעבדי קוואלקום. צילום: קוואלקום

בעיית אספקת המעבדים הגיעה גם לקוואלקום (Qualcomm), ומי שמושפעת ממנה בעיקר, כך לפי דיווחים, היא דווקא סמסונג (Samsung).

החרם האמריקאי החריף על וואווי עשה את שלו, ולמרות שוואווי (Huawei) מילאה במקצת את הוואקום עם פיצול המותג שלה הונור (Honor) לחברה עצמאית שאינה בלתי תלויה בה, עדיין נוצרו ביקושים גדולים עבור טלפונים מצד יצרניות אחרות, ובמדינות רבות הנהנית העיקרית על הנייר היא סמסונג.

הביקוש הוא לא עבור טלפוני הדגל, אלא עבור מכשירים בשוק הביניים ולמטה מכך, שוק שיצרנית הטלפונים המובילה מדרום קוריאה מתייחסת אליו עם מכשירי סדרת ה-Galaxy A. קוואלקום מספקת את הביקוש עבור מעבד הדגל שלה, Snapdragon 888, אך מתקשה לעמוד בדרישה עבור המעבדים ממשפחות Snapdragon 7xx ומטה, בדומה ליצרניות מעבדים אחרות בשוק.

לפי הדיווחים, סמסונג אינה היחידה שסובלת מכך, ויש הערכות כי יצרניות  יחתכו את צפי המכירות השנתיות שלהם ל-2021 בגין הבעיה הזאת.

במפגש בעלי המנויות השנתי של קוואלקום בשבוע שעבר התייחס הנשיא, כריסטיאנו אמון, לנושא והצהיר, כי מדובר בבעיה שמקיפה את כל התעשייה, והדרישה כעת למוצרי החברה באופן עקרוני גבוהה יותר מאשר רמת האספקה, וגם מהצפי הראשוני. עם זאת, לטענתו ההיצע ידביק את הביקוש ככל ש-2021 מתקדמת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים