למה ממשלת רוסיה תובעת את טוויטר, פייסבוק, יו-טיוב ורשתות נוספות?

הרשות הרוסית לשירות הפיקוח של התקשורת, טכנולוגיית המידע והמדיה ההמונית (Roskomnadzor): "הבסיס לתביעות הוא כישלונן למחוק בזמן מידע, המדיח נוער לפעילויות מנוגדות לחוק, כמו השתתפות באירועים לא חוקיים" ● בתוך כך, רוסיה מאטה את פעילות טוויטר במדינה בשל התעלמותה מדרישות חוזרות ונשנות להסיר תוכן אסור

טוויטר נקנסה ברוסיה. צילום אילוסטרציה: BigStock

הרשות הרוסית לשירות הפיקוח של התקשורת, טכנולוגיית המידע והמדיה ההמונית (Roskomnadzor) תובעת קבוצה רשתות חברתיות בטענה כי נכשלו למחוק פוסטים הדוחקים ילדים להשתתף במחאות לא חוקיות.

הרשתות החברתיות הנתבעות הן טוויטר (Twitter), אינסטגרם (Instagram), פייסבוק (Facebook), טלגרם (Telegram), טיק-טוק (TikTok ), יוט-יוב (YouTube) שבבעלות גוגל (Google) וגם הרשתות הרוסיות VKontakte ו-Odnoklassniki.

"הבסיס לתביעות הוא כישלונן למחוק בזמן מידע, המדיח נוער לפעילויות מנוגדות לחוק, כמו השתתפות באירועים לא חוקיים", כתבה הרשות בהודעתה.

תנאיה של Roskomnadzor קובעים, כי אם פלטפורמה אינטרנטית נכשלת בחסימת גישה למידע אסור בתוך 24 שעות מרגע שקיבלה על כך הודעה מהרשות, היא עשויה להיקנס בסכומים של  כ-11 אלף דולר עד כ-54 אלף דולר, ובמקרים של הפרות חוזרות, הקנס יועלה הקנס עד לגובה של עשירית מההכנסות השנתיות של החברה המפירה.

טוויטר (Twitter), גוגל (Google) ופייסבוק (Facebook) מואשמות בשלושה מקרים כל אחת, כשכל הפרה עלולה לגרור קנס בגובה 54 אלף דולר.

התביעות הוגשו בעקבות ההפגנות ברחבי רוסיה במחאה על מאסרו של אלקסיי נבלני, מתנגדו הבולט של הנשיא ולאדימיר פוטין, עם שובו לרוסיה, לאחר שניצל מהרעלה. נבלני נאסר ל-30 חודשים בשל דיבוריו לכאורה על הפרות הקשורות למקרה מעילה שהממשלה מכחישה.

הדיון בתביעות נגד גוגל נקבע ל-2 באפריל.

האטת הפעילות של טוויטר ברוסיה

בתוך כך, הודיעה ה-Roskomnadzor גם, כי בשל ההתעלמות העקבית של טוויטר מהדרישות להסיר תוכן אסור ברוסיה, היא תייגה אותה כאיום, והאטה את פעילותה בכל המכשירים הניידים ובמחצית מההתקנים הנייחים – החל מהיום, ה-10 במרץ.

לפי ההודעה, "אם טוויטר תמשיך להתעלם מדרישות החוק, יינקטו צעדים נוספים, בהתאם לפרוטוקול התגובה (עד לחסימה), עד שיוסרו הקריאות להתאבדות של קטינים, פורנוגרפיית ילדים ומידע על שימוש בסמים".

בהודעתה של Roskomnadzor צוין, כי הרשות שלחה עד כה יותר מ-28 אלף דרישות לטוויטר להסיר קישורים ופרסומים, ולמרות זאת, עד ה-10 במרץ נכשלה הרשת להסיר 3,168 פריטים המכילים מידע אסור (כולל  2,569 קריאות להתאבדות קטינים, 450 פריטים של פורנוגרפיית ילדים -149 פריטים הכוללים מידע על שימוש בסמים). לדברי הרשות, טוויטר התעלמה מהדרישות להסיר קריאות להתאבדות קטינים שפורסמו ב-3 במרץ, ורשויות החוק דיווחו על כמה מקרים של ניסיונות התאבדות שנמנעו באותו יום.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים