ברגר קינג התנצלה ומחקה את הציוץ הפרובוקטיבי "נשים מקומן במטבח"

חברת המזון המהיר צייצה בטוויטר דווקא ביום האישה הבינלאומי משפט שכבר לא נהוג לומר/לחשוב בימינו ● מאחורי הציוץ עמדה ברגר קינג בריטניה, שבעצם, לדבריה, התכוונה לומר כי במטבחי הרשת יש ייצוג מועט למין הנשי, ושבכוונתה לפעול לצורך שוויון מגדרי

עשתה פרובוקציה ביום האישה הבינלאומי. ברגר קינג. צילום: BigStock

התרגיל השיווקי האחרון של חברת ברגר קינג (Burger King) בריטניה עשה את שלו כנראה, וכעת – אחרי סערה ברשתות החברתיות והסתבכות עם נשים ופמיניסטיות.ים בכל העולם – החברה מחקה ציוץ פרובוקטיבי שלה בטוויטר (Twitter) ואף התנצלה.

"נשים מקומן במטבח", צייץ חשבון החברה BurgerKingUK בדיוק ביום האישה הבינלאומי שחל השבוע (ב'). מיד אחרי הציוץ הוסיפה החברה בתגובה לו את ההבהרה: "אם הן רוצות, כמובן. ובכל זאת, רק 20% מהשפים הם נשים. אנו במשימה לשנות את היחס המגדרי בענף המסעדנות על ידי העצמת עובדות עם אפשרות להמשיך בקריירה קולינרית".

הציוץ והתגובות של ברגר קינג שנמחקו. צילום מסך מטוויטר

הציוץ והתגובות של ברגר קינג שנמחקו. צילום מסך מטוויטר

השיפוט המהיר שסידר לרשת הבורגרים את הפרסום הרצוי

אבל הפרובוקציה בכל זאת עמדה בשיפוט המהיר המקובל במדיה החברתית, והקימה על החברה את הגולשים. ההצהרה הראשונית המאוד לא פוליטיקלי קורקטית ופרובוקטיבית לחצה באופן מיידי על העצבים הרגישים של נשים ופמיניסטיות.ים בכל רחבי העולם, ומאידך הולידה גם שיטפון של הערות סקסיסטיות, שהצדיקו את הקביעה המיושנת והמקוממת. כל אלו הסעירו את הרשתות החברתיות במשך שעות רבות – לציוץ היו עשרות אלפי תגובות ויותר מרבע מיליון רי-טוויטים.

למרות שמאחורי המסר עמדה כוונה חיובית בסופו של יום, נראה שהכותרת שנבחרה לו משכה את תשומת הלב העיקרית, וכנראה במכוון. רבים מהמגיבים הצביעו על כך שהציוץ הלכאורה סקסיסטי הופרד מההסבר אודות הכוונה שמאחוריו, כדי לנסות לעורר תהודה ברחבי המדיה החברתית.

התוכן נועד למעשה לקדם מלגה מטעם ברגר קינג H.E.R – קרן שייסדה החברה לצורך סיוע בהפיכת המסעדות לשוויוניות מגדרית – שלטענת הרשת "העניקה מלגות של יותר מ-3 מיליון דולר לתמיכה בנשים חברות צוות, בהשגת יעדיהן החינוכיים". בנוסף, החברה גם פרסמה למעשה מודעה עם תוכן דומה בעמוד מלא בניו יורק טיימס באותו היום.

כעבור מספר שעות של דרמה בטוויטר ובשאר הרשתות החברתיות התנצלה, כצפוי, הרשת בבריטניה, ואמרה שלמעשה היא בסך הכל הכריזה באופן הלא ממש מזמין כנראה על מלגה לשילוב נשים בעסקיה. "טעינו בציוץ הראשוני שלנו", צייצה ברגר קינג בהסבירה מדוע בחרה למחוק את הציוץ. החברה אף הוסיפה בהצהרה לתקשורת: "הציוץ שלנו היום בבריטניה נועד למשוך תשומת לב לעובדה שרק אחוז קטן מהשפים והשפים הראשיים הוא נשים. זו הייתה טעות שלנו שלא לכלול את ההסבר המלא בציוץ הראשוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים