50 שנה ביחד: קבלו טיפים לזוגיות טובה מנמר וקוסמת

פלי הנמר ודליה פלד הקוסמת מתחזקים זוגיות מזה 50 שנה ומנהלים ביחד את החברה שהם הקימו לפני 40 שנה - אנשים ומחשבים ● כלומר, כבר ארבעה עשורים שהם חיים ועובדים במשותף 24/7 ● מניסיונם העשיר, יש להם כמה עצות טובות איך לתחזק את הזוגיות - כששני בני הזוג עובדים ביחד, וגם כשלא

מימין: פלי הנמר ודליה פלד, המייסדים והבעלים של אנשים ומחשבים.

להחזיק זוגיות יציבה במשך 50 שנה זה דבר לא קל – בטח שלא במציאות של היום, שבה הרבה יותר לגיטימי מבעבר להתגרש ולהחליף בני.ות זוג. אלא שעבור רבים זו עדיין משאת נפש, וזוגות שמצליחים לעשות זאת נתקלים לפעמים במבטי הערכה, שלא לומר הערצה. זה בוודאי לא קל כשבני הזוג לא רק חיים ביחד באותו הבית, אלא גם עובדים ביחד. בני זוג ש-"עשו זאת" בשני המובנים הם פלי הנמר ודליה פלד הקוסמת: הם חיים ביחד 50 שנה, והקימו לפני 40 שנה את קבוצת אנשים ומחשבים, שאותה הם מנהלים אותה מאז ועד היום.

השניים נתנו במפגש של פורום הנשים בטכנולוגיה WIT מבית אנשים ומחשבים כמה עצות מועילות מה כדאי לעשות כאשר בני הזוג חולקים גם את אותו הבית וגם את אותו מקום העבודה. המפגש נערך אתמול (ב'), יום האישה הבינלאומי, בהנחיית גילי שלזינגר-מורן, בכירה באורקל.

לדבריהם, כשבני זוג עובדים בצוותא, ועל אחת כמה וכמה מנהלים ביחד חברה, "אחד הדברים הראשונים והחשובים הוא חלוקה ברורה של תחומי האחריות, מתוקף הניסיון וההתמקצעות של כל אחד. אצלנו, למשל, דליה היא 'שרת הפנים' – המנכ"לית האחראית על ניהול ענייני הכספים, משאבי האנוש, חוזים והסכמים ועוד…, ופלי הוא הנמר העוזר, 'שר החוץ' – האחראי על היזמות, השיווק, הלקוחות והמערכת, שמוציאה את האתר והניוזלטר היומי DailyMaily".

"חשוב שיהיה שוויון בעבודה, שאחד מבני הזוג לא יהיה בכיר מהשני", הם ממשיכים. "כמו כן, חובה שבני הזוג יסמכו זה על זה ב-100%, כי אם לא סומכים ב-100% מהנושאים ב-100% מהזמן – זה לא יעבוד. בנוסף, הערצה והערכה הדדיים, וכן הכלה וחמלה – הם הסוד לחיים מוצלחים מאוד". אצל הנמר הכול ר"ת: הכל"ה היא הערכה, כבוד לזולת הדדי, וחמל"ה – חמור מי לקחתי היום (פרפרזה על דברי שמואל הנביא). כלומר, מה עשיתי רע, גם אם לא בכוונה תחילה.

מה לגבי חלוקת התפקידים בבית?
דליה: "אם לומר בחיוך, החלוקה לא באמת שווה ואני לא מאמינה שהיא יכולה להיות שווה. מרבית מטלות הבית באחריותי. פלי אחראי לרוקן את מדיח הכלים ואם הוא שכח, יש רמזים – אני משאירה את מגירת המדיח פתוחה (כאן הנמר מזכיר את הפרסומת הייחודית שגרמה למכירות שיא של מדיחי כלים אוטומטיים בראשית דרכם: Don't be a dishwasher, buy one). אבל, פלי היה שותף מלא בגידול הילדים ועכשיו הנכדים. נשארה לו נשמה של ילד".

"אם עד כאן הכול נראה פשוט", דליה מוסיפה, "אז הנה הנקודה הקשה ביותר: איך מפרידים בין העבודה והבית? התשובה שלנו ברורה: אנחנו לא מביאים הביתה את הדיונים על ענייני עבודה ולא מביאים לעבודה את הוויכוחים מהבית".

פלי מסכם את הדברים היטב: "בני זוג לא צריכים תמיד להבין ולא להסכים האחד עם השני, הם צריכים רק תמיד לכבד ולהעריך הדדית. הכל"ה כבר אמרנו". וזה, כך נראה, הדבר החשוב ביותר, והנקודה שממנה אפשר להתחיל לבנות זוגיות טובה, בריאה וארוכה. העיקר שכל אחד ימצא את הקוסם.מת שלו.ה. פלי ודליה, למזלם, מצאו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים