אסיר בריטי נמלט נתפס כשיצא ממחבואו כדי לקנות "קול אוף דיוטי"

קלינט באטלר הצליח אמנם לברוח מכלא HMP ספרינג היל - אך התשוקה שלו למשחק הווידיאו מהסדרה המצליחה הביאה בסופו של דבר ללכידתו על ידי משטרת ברמינגהם

האם הוא גיימר? קלינט באטלר שברח מהכלא הפתוח של ספרינג היל. צילום: משטרת ווסט מידלנדס

האם הוא גיימר? קלינט באטלר שברח מהכלא הפתוח של ספרינג היל. צילום: משטרת ווסט מידלנדס

משחקי וידיאו הם עניין ממכר למדי, זאת יודע כל גיימר גם אם הוא מתכחש לכך, אבל במקרה המסוים שאירע בבריטניה התשוקה למשחק גרמה לאסיר נמלט להיתפס ולהישלח שוב לכלא.

האסיר הנמלט הבריטי בן ה-36, קלינט באטלר, ברח מהכלא הפתוח של ספרינג היל ב-28 בנובמבר, והציבור הוזהר שלא להתקרב אליו אם יתקל בו באקראי. לפי ההערכות הוא הסתתר מהמשטרה אחרי שהצליח לברוח מבית הסוהר השוכן במחוז בקינגהמשייר, שם ריצה עונש של 17 שנים בגין עבירות שוד ונשק.

אלא שבינואר האחרון הוא הגיח ממקום מחבואו משום מה. באחד הימים באותו חודש הבחינה משטרת ווסט מידלנדס בבאטלר ובחברו שוהים ברחוב בלב בירמינגהם. לאחר מאבק קצר הצליחו השוטרים ללכוד את האסיר הנמלט, שנשלח אחר כבוד בחזרה לתאו בבית המאסר.

כשבאטלר נשאל מדוע שהה במרכז העיר, ועוד בתקופה של סגר, חברו סיפר לחוקרי המשטרה שהשניים הגיעו העירה כדי "להשיג את קול אוף דיוטי (Call of Duty) החדש". החבר אף הסביר שהם רצו את המשחק – המכונה Call of Duty: Black Ops: Cold Warכיון שהתקשו "לשבת בהסגר" בחיבוק ידיים.

Call of Duty: Black Ops Cold War הוא משחק וידיאו שעניינו יריות, אשר פותח על ידי Treyarch ו-Raven Software והופץ על ידי חברת Activision. הוא שוחרר ברחבי העולם ב-13 בנובמבר 2020 – בדיוק כשבאטלר היה בכלא ותכנן את הבריחה שלו, שאולי גם היא קשורה לתאוותו אל המשחק. הכותר האחרון מתאים למשחק בשולחן העבודה במחשב הנייח, וכן בקונסולות פלייסטיישן 4, פלייסטיישן 5, Xbox One וב-Xbox Series X ו-S. מדובר במשחק השישי בסדרת Black Ops, ובפרק השבעה-עשר בסדרת Duty.

אחרי שנלכד, לא רק שהאסיר הנמלט חזר להיות כלוא, גם בלי שסגר קורונה הביא עליו שעמום – חיבתו של באטלר-החופשי-לרגע למשחק הווידיאו הביאה גם להארכת עונשו ב-19 חודשים תמימים.

ניצב רו, מפקח משטרת ווסט מידלנדס, אמר לתקשורת: "מדוע בדיוק הוא החליט להסתכן בהחזרתו לכלא על ידי קבלת ההחלטה האידיוטית להגיע לעיר במהלך סגר עם חבר לרכישת משחק וידאו, יישאר על תקן תעלומה". ייתכן עם זאת שאם השוטרים היו מתחקרים את חובבי "קול אוף דיוטי", הם יכלו כנראה להבין בדיוק מה היה הדחף הבלתי נשלט לשים את הידיים על גרסתו החדשה האחרונה, גם במחיר אובדן החופש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים