מארק צוקרברג: פייסבוק מתכוננת להרחיב את העיסוק בתחום המציאות הרבודה

מנכ"ל הרשת החברתית הדומיננטית אמר בפודקאסט שבו התארח כי ישמח "להגיע למצב שיש לכם אווטרים מציאותיים של עצמכם" בשירות ● עוד ניתן היה להבין מדבריו שהחברה, שבבעלותה נמצאת יצרנית קסדות ה-AR אוקולוס, תמשיך לעסוק בהרחבה בתחום ה-AR

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא.

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק (Facebook) התארח באחרונה בפודקאסט של המגזין The Information. הוא שוחח במפגש על נושאים שונים, וייצר כותרות בכל הנוגע בהתעסקות העתידית של הרשת החברתית הדומיננטית בהובלתו בתחום המציאות הרבודה בכלל ובשדרוג האווטרים של משתמשי הפלטפורמה בפרט.

כזכור, בקיץ האחרון החלה החברה להציע למשתמשים לייצר לעצמם אווטרים והתמלאה במיליוני דמויות מצוירות חביבות בצלמם של החברים בה. אפילו לצוקרברג היה אווטר משלו (כפי שניתן לראות בפוסט שפרסם). אלא שעל אף החמידות של האימג'ים, מרביתם לא באמת דמו לאנשים שאותם היו אמורים האווטרים לייצג. כעת מסתמן שבשנה הקרובה יחול שדרוג של היכולות הללו, עם דור חדש ומתוחכם בהרבה של אווטרים, וזו בשורה מצוינת לכל מי שנהנה מהחידוש המלבב.

Hello, avatar!

Posted by Mark Zuckerberg on Sunday, 17 May 2020

ככלל, צוקרברג, שהחברה שלו היא הבעלים של יצרנית קסדות המציאות הרבודה, אוקולוס (Oculus), אמר לבן שיחו כי בעתיד פייסבוק צפויה להתרחב בעיסוקה בטכנולוגיות המציאות המדומה והרבודה. לדבריו, אחד הדברים שהוא הכי מתרגש מהם בגרסאות עתידיות שמפותחות בזמנים אלו הוא "הכנסת מעקב אחר (תנועת – ג"פ) עיניים ומעקב אחרי (הבעות – ג"פ) פנים, משום שאם אתה באמת מתרגש מנוכחות חברתית, אתה רוצה לוודא שיש למכשיר את כל החיישנים שבאמת סוג של מייצרים אווטרים ריאליסטיים, כדי להעביר תקשורת טובה באופן הזה". הוא גם עדכן בדבריו כי הדורות החדשים של האווטרים יגיעו מאוחר יותר השנה, עם יכולות גבוהות בהרבה לייצר גרסאות מציאותיות יותר ויותר של המשתמשים.

"הדברים הגדולים ביותר שאנחנו מתמקדים בהם כרגע הם, איך אורזים בעצם יותר חיישנים כדי ליצור חוויה חברתית טובה יותר במכשיר", אמר צוקרברג.

Oculus Quest 2. צילום מסך מתוך סרטון התדמית של פייסבוק

Oculus Quest 2. צילום מסך מתוך סרטון התדמית של פייסבוק

נזכיר כי פייסבוק רכשה את אוקולוס ב-2014 תמורת שני מיליארד דולר, בעסקה שלא התקבלה באופן חיובי על ידי משתמשי קסדות ה-VR. עם זאת, ברבעון הראשון של 2020 הרוויחה פייסבוק 297 מיליון דולר בהכנסות שאינן מפרסום, ואשר, על פי עדותה, "הונעו בעיקר על ידי מכירות של מוצרי אוקולוס". באוגוסט 2020 הודיעה הענקית ממאנלו פארק כי מכשירי אוקולוס הבאים יידרשו מהמשתמש לעשות לוג-אין לפייסבוק, בכדי לגשת לקסדות שבבעלותם.

נכון לעכשיו, פייסבוק מציעה שני מוצרי אוקולוס. ה-Quest 2 – קסדת גיימינג All-in-One, ואת ה-Oculus Rift S, המיועד לשימוש במחשבים אישיים. המכשור הזה מתומחר במאות דולרים ליחידה. לפי פייסבוק, במהלך השנה היא מתכננת להפסיק את מכירות ה-Rift, או כל קסדת מציאות רבודה אחרת שמיועדת למחשב בלבד. מאידך, צוקרברג ציין בשיחה כי אוקולוס כבר מושקעת ב"חשיבה" על Quest 3 ו-4 – ובכך סיפק אינדיקציה לכך שפייסבוק נותרה מחויבת לפיתוח והפצת הקסדות לגיימינג גם בעתיד הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים