השר ליצמן: "מהפכת הדיגיטל ברשות מקרקעי ישראל תחסוך כסף למדינה"

הרשות חשפה היום (ב') את השינויים והשיפורים באתר שלה, שלדבריה יאפשרו שיפור מתמיד של השירות לאזרח ● ברשות אומרים כי האתר יחסוך מ-300 אלף איש הגעה למשרדים שלה

מסיבת העיתונאים היום (ב'). מימין: רביד שמואלי, מנמ"ר רשות מקרקעי ישראל; יאיר פינס, מנכ"ל משרד השיכון; יעקב ליצמן, שר והשיכון; ויעקב (ינקי) קוינט, מנהל הרשות. צילום: מירי שמעונוביץ', דוברות הרשות

"מהפכת הדיגיטל שרשות מקרקעי ישראל מכריזה עליה היום (ב') תקצר את זמני התגובה בשירות לאזרחים ותחסוך הרבה כסף לקופת המדינה", כך אמר שר השיכון, יעקב ליצמן, במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר ושבה חשפה הרשות את השירותים הדיגיטליים החדשים באתר שלה.

השירותים החדשים כוללים אזור אישי, שבו יכול האזרח או מי שמייצג אותו לראות את הנכסים והזכויות שלו, הפניות שבוצעו לרשות, השתלשלות הטיפול והמצב המעודכן שלהן. כמו כן, ניתן לבצע באמצעותו פעולות במקרקעין, לבצע תשלומים, לצפות במסמכי מקרקעין ולראות את המכרזים הרלוונטיים. האתר מהווה חלק מ-Gov.il, מה שאומר שניתן לגשת אליו הן ישירות והן מהפורטל הממשלתי.

השר ליצמן אמר כי "כאשר נכנסתי לתפקידי, בדקתי היכן הבעיות בשירות שאנחנו נותנים לאזרח. אמרו לי שהטיפול בתיקים אורך זמן רב, אז החלטתי לטפל בזה. הבשורה לאזרחי ישראל היא שהשירותים הדיגיטליים שמושקים היום יקצרו את התהליכים בכל הנושאים השוטפים".

שר השיכון ציין שהוא דוחף בימים אלה למחשוב מערך השמאות, שגם שם יש, לדבריו, צוואר בקבוק שצריך לשחרר – אולם משרד המשפטים טרם אישר את המהלך. לדבריו, הוא נחוש לבצע את הדיגיטציה של מערך השמאות, "ואם משרד המשפטים לא יאשר, תקום מערכת מקבילה ברשות מקרקעי ישראל".

האתר החדש של רשות מקרקעי ישראל. צילום מסך

האתר החדש של רשות מקרקעי ישראל. צילום מסך

רביד שמואלי, סמנכ"ל מערכות המידע והתקשוב של הרשות, שהציג את האתר החדש ואת השיפורים העיקריים, אמר כי "בשל הקלות רגולציה והטמעת טכנולוגיות דיגיטליות מתקדמות, מתאפשרת עבודה יעילה יותר באתר, כך שהאזרחים, המייצגים והאחרים לא נדרשים להגיע למשרדי רשות מקרקעי ישראל בכדי לקבל שירות".

"המשמעות היא אדירה", הוסיף. "כ-300 אלף מקבלי שירות בשנה לא נדרשים עוד להיעדרות מהעבודה, נסיעה בפקקים, חנייה, המתנה בתור, סיכוני הידבקות בקורונה ולעתים אף לגלות שאין בידיהם את כל המסמכים הנדרשים, ושהם צריכים להגיע למשרדים פעם נוספת". הוא הוסיף כי "במקום זאת, ניתן לבצע את הפעולות מרחוק, במהירות וללא מאמץ, וכך ליהנות משירות אישי ממוקד, ולקבל מענה דיגיטלי ואנושי לפי העניין – לאחר הזדהות במנגנון ההזדהות הלאומי".

תהליך שיפור מתמיד

שמואלי ציין ש-"המערכות נמצאות בתהליך שיפור מתמיד, עם גישה אג'ילית. מדי כמה שבועות מושקים שירותים דיגיטליים ואוטומטיים נוספים וכפועל יוצא מכך, רמת השירות לאזרח עולה כל העת".

לדבריו, "בימים אלה אנחנו מצויים בתהליך בחינת טכנולוגיות חדשניות מעולמות הבינה המלאכותית ולמידת המכונה, ובעתיד אנחנו צפויים לשלב אותן לטובת המשך שיפור השירות".

מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, יעקב (ינקי) קוינט, ציין כי "השירות הדיגיטלי ישנה את כל דפוסי השירות ברשות: תשובות למכרזים ולפניות יישלחו מיידית לפונים, ולא יהיו עוד זמני המתנה, כי אין צורך בכך, הטיפול בבקשות יהיה ראשון ראשון ואחרון ואחרון, והכול יהיה דיגיטלי".

יאיר פינס, מנכ"ל משרד השיכון, אמר ש-"מרבית הקרקעות בישראל הן בבעלות הממשלה, ומחובתה לדאוג לשירות טוב ויעיל לאזרחיה. מה שעשו שמואלי ואנשי המקצוע במשרד הוא מהפכה של ממש".

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, ציין בשבוע שעבר את המהפכה הדיגיטלית שעברה רשות מקרקעי ישראל ואת המשאבים הרבים שהושקעו בה. הוא עשה זאת במסגרת הודעה שפרסם, שלפיה בכוונתו לקיים ביקורת ברשות – הודעה שאינה קשורה לאירוע הנוכחי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים