נשים ומחשבים: דניאל מילר פלד, פייסבוק ישראל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: דניאל מילר פלד, מהנדסת תוכנה במרכז המחקר והפיתוח של פייסבוק בישראל

דניאל מילר פלד, מהנדסת תוכנה במרכז המחקר והפיתוח של פייסבוק בישראל. צילום: יח"צ

שם ותפקיד: דניאל מילר פלד, מהנדסת תוכנה במרכז המחקר והפיתוח של פייסבוק בישראל.

ותק בתפקיד: שנה.

תפקידים קודמים: מפתחת וראש צוות פיתוח בכמה חברות טכנולוגיות.

השכלה: תואר במדעי המחשב.

משפחה: נשואה + 1.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

תמיד הייתה לי חיבה למחשבים. למדתי את זה בתיכון, ובהמשך, הבחירה הטבעית הייתה בתואר במדעי המחשב.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

במקומות עבודה רבים נשים עובדתית מרוויחות פחות מגברים שממלאים אותם תפקידים.

בנוסף לכך, נשים נתקלות לא פעם באפליה סמויה ובסטיגמות, במיוחד במקומות עבודה שבהם 85% מהעובדים הם גברים ו-90% מהמנהלים הם גברים. אישה, באופן טבעי, תהיה חריגה בנוף – היא תרגיש שונה ויתייחסו אליה אחרת.

יש הרבה חברות שהציבו את השוויון המגדרי כמטרה, ואני שמחה להיות חלק מחברה שעושה זאת. אותן חברות פועלות באופן אקטיבי לקידום השוויון, בתפקידים בכירים ובתעשייה בכלל. המצב בהן באמת הרבה יותר טוב, אבל עדיין לא מגיע ל-50%-50%. אני מאמינה שככל שהיחס בין נשים לגברים יתאזן, דברים יסתדרו באופן טבעי וכל הצדדים יצאו מורווחים.

הרבה פעמים מניחים שנשים ממלאות תפקידים ״נשיים״ יותר, כמו משאבי אנוש, ושהגברים הם שממלאים את התפקידים הטכנולוגיים והניהוליים. ההנחה הזאת מובילה לכך, שאישה נדרשת, או לפחות מרגישה, שהיא צריכה להוכיח את עצמה ולהצדיק את מקומה בתפקיד. התחושה הזאת רק הולכת ומתעצמת כשעובדים בחברה שאין בה מנהלות. כשאין מישהי כמוך בתפקיד בכיר, זה מרגיש כמו תקרה. את מפסיקה להאמין בסיכוי שלך להגיע לשם.

אחד ההיבטים המשמעותיים בעיניי הוא חופשות הלידה. אני חייבת להוריד את הכובע בפני חברות כמו פייסבוק, שמציעות חופשת לידה זהה לגברים ולנשים. בעיניי זהו צעד ענק לצמצום האפליה – אין הנחה שאמא טרייה ״תיעלם לכמה חודשים״, אבל אבא טרי לא, ושניהם יוצאים לחופשת לידה של ארבעה חודשים לפחות.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לצערי כן. בתור עובדת חדשה באחת ממשרותיי הקודמות ביקשתי עזרה מאחד המפתחים. הוא הסתכל על הקוד יחד עם מפתח נוסף ואמר לי – "בזמן שאנחנו בודקים, תכינו לכולנו קפה?". באותו מקום עבודה הייתה גם קבוצת סלאק שנשלח בה תוכן שהיה "גס מדי לעבודה". חברי הקבוצה היו הגברים בחברה, שהיוו למעשה כלל העובדים – למעט שלוש נשים.

כראש צוות פיתוח ראיינתי מפתחים לצוות ונתקלתי בתגובות, כמו "את לא נראית ראש צוות", או "כל הכבוד שהגעת לתפקיד הזה". אנשים ממש הופתעו לראות אישה בתפקיד של ראש צוות.

חוץ מזה, גם אני נתקלתי בסוגיית פערי השכר, כשבמשרה קודמת גיליתי שחבר לצוות, שלא היה מוכשר ממני, הרוויח הרבה יותר.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גבי

    כבוד גדול הצד הנשי מקבל תמיכה מאחת שאפשר לסמוך עליה,

  2. נעומי. נוימן.

    דניאל מילר פלד מקסימה ואהובה. אשה ואמא נהדרת. אשת מחשבים מעולה.

אירועים קרובים