בת ההיי-טק הקטנה, או: דרך מקורית לחפש עבודה

לירון בן זקן חיפשה וחיפשה עבודה בהיי-טק - ולא מצאה ● במהלך ריצה עלה לה רעיון קרייאטיבי במיוחד: לפרסם סרטון עם שיר מהסרט המצויר של דיסני - ומילים רלוונטיות, שאותן כתבה עם שתי חברות ● האם זה מה שיעזור לה להשתלב בענף?

לירון בן זקן. צילום: יעל כפיר

חיפוש עבודה בהיי-טק זה תהליך לא קל – באופן כללי ובמיוחד בשנה קשה כמו שנת הקורונה. הרבה מכם.ן, קוראי.ות האייטם הזה, חוו את זה מתישהו על בשרם.ן. הוא קשה על אחת כמה וכמה כשמדובר בחסרי.ות ניסיון. אולם, המקרה הבא מוכיח שעם קצת קרייאטיביות – הכול כנראה אפשרי.

לירון בן זקן, עד לפני שנה מנהלת פרויקטים בקבוצת זאפה, החליטה שהיא רוצה לעבור מעולם התרבות, שנכנס עם פרוץ מגפת הקורונה לתרדמת עמוקה שממנה הוא מתעורר רק בימים אלה, לעולם ההיי-טק. אלא שהיא נתקלה בשלל תגובות – מחוסר תגובה ועד לתשובות ש-"את מהממת, אבל החלטנו להתקדם עם מישהו אחר, בעל ניסיון". אולם, במקום להתייאש, באה לה הברקה, בעקבות שיר שהתנגן לה באוזן באחת מהריצות שלה – Part of the world מתוך הסרט בת הים הקטנה.

Part of the world הוא שיר שבו מביעה בת הים הקטנה – שהיא הכלאה בין אישה לדג – להיות לגמרי בעולם של בני האדם. "השיר והקונטקסט – של מישהי שנמצאת במקום אחד ושואפת להיות במקום אחר – התחבר לי למצב שלי", אמרה בן זקן לאנשים ומחשבים. "אז חשבתי לעצמי: למה שלא ארתום חברים ואעשה שיר עם אותו הלחן, אבל עם מילים שמתאימות לסיטואציה?"

ואמנם, א-פרופו גיוס כוח אדם, בן זקן גייסה לפרויקט כמה חברות וחברים שלה: את שחר סגל ועדי קשי, נשות כוח אדם בפייבר ובפאנדבוקס, שיחד אתן היא כתבה את השיר; הזמרת והשחקנית ענבל מילוא-בכר, שביצעה אותו; אחיה של ענבל, מעין מילוא, שהיה אחראי על ההקלטה והסאונד; ואלמוג זכאי, שעשה את עריכת הווידיאו, ושאותו הכירה בקורס שבו השתתפה בג'ולט ומעולם לא נפגשה אתו פנים מול פנים.

בן זקן החליטה להמיר את שם השיר, בגרסה שלה, ל-Part of the tech world. לפני כמה ימים היא העלתה את השיר ליוטיוב וקידמה אותו בפוסט בפייסבוק שלה. מאז היא מקבלת שלל תגובות: פרגון, פניות מא.נשים אחרים.ות שמחפשים.ות עבודה בהיי-טק והביעו תסכול מהמצב, ואולי הכי חשוב – הצעות עבודה קונקרטיות. "קיבלתי לא מעט הצעות עבודה, הסרטון פתח לי דלתות ואני נמצאת באמצע תהליכים – כי החברות ראו אותי במקום לראות עוד קורות חיים", אמרה.

לא נותר לנו אלא לאחל לה בהצלחה. ומה אתכם.ן, או יותר נכון עם שאר אלה שמנסים למצוא עבודה בהיי-טק בימים לא קלים אלה? לכם.ן יש לבן זקן עצה: "ברור שצריך לעבוד קשה בתהליך חיפוש העבודה, בפרט כשרוצים לעשות שינוי מקצועי. במקום להתבאס מהסיטואציה, כדאי לאגור אנרגיות ולצאת לדרך שוב ושוב, כי המשחק הזה לא נגמר עד שהוא לא נגמר. ובעיקר, כדאי להיות קרייאטיביים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים