פסק דין נגד אינטל: תשלם סכום של 2.18 מיליארד דולר בשל הפרת פטנטים

אחד העונשים הכספיים הכבדים ביותר אי פעם בהיבט של הפרת פטנטים בארצות הברית נפסק נגד אינטל בתביעת הפרת פטנטים שהגישה נגדה חברת VLSI ● אינטל: "אנחנו מאוד לא מסכימים להחלטה. אנחנו בטוחים שהערעור שלנו יתקבל"

13 שנים מאחרוי סורג ובריח ליקיר בן דוד.

בית המשפט הפדרלי בטקסס קבע השבוע את אחד העונשים הכספיים הכבדים ביותר אי פעם בהיבט של הפרת פטנטים בארצות הברית. מדובר בסכום של 2.18 מיליארד דולר, שאותו תצטרך ענקית השבבים אינטל (Intel) לשלם לחברת VLSI, שמחזיקה בפטנטים שהופרו החל מ-2019, אחרי שרכשה אותם כחלק מעסקה עם NXP.

לפי התביעה, מדובר בפטנטים שעוסקים בחידושים שמסייעים בהיבטים של העוצמה והמהירות של המעבדים, שהם המפתחות החשובים ביותר של המעבדים כיום, לצד צריכת כוח, בשוק המחשבים האישיים והשרתים כאחד.

לפי השופט, מדובר בהפרה של שני פטנטים, שעל אחד חויבה החברה בכ-1.5 מיליארד דולר ועל השני כ-675 מיליון דולר. הראשון היה שייך במקור לפריסקייל החל ב-2012, והשני לסיגמה-טל מ-2010. פריסקייל רכשה את סיגמה-טל ונמכרה בעצמה ל-NXP ב-2015, וכאמור מכרה את הפטנטים כחלק מעסקה ב-2019 לתובעת VLSI. מדובר בחברה שמחזיקה בפטנטים שונים ומשונים ואינה מייצרת הכנסות באופן קבוע, ו-NXP אמורה לקבל חלק מכספי התביעה.

השופט קבע בהחלטתו, שהחוק אינו דורש שמישהו יידע שהוא מפר פטנט כדי לקבוע שהוא אכן הפר אותו, ושבמקרה של התביעה הנוכחית מדובר בעיוורון מכוון, ושהחברה כלל לא בדקה אם קיים פטנט שהיא משתמשת בו בחידושים שלה, אך קבע שלא הייתה כאן הפרה מכוונת, אחרת היה משלש את הסכומים. הוא גם לא קיבל את הטענה שאחת ההפרות בכלל לא קיימת כי היא קשורה לעבודה שבוצעה על ידי המהנדסים של אינטל.

לפי אינטל, התביעה הזאת נגדה היא פוטנציאל ההכנסות היחיד ש-VLSI יכולה להציג. "היא לקחה שני פטנטים מהמדף שאף אחד לא השתמש בהם ואמרה שהיא רוצה שני מיליארד דולר", טען עו"ד וויליאם לי, שייצג את אינטל. ואולם בית המשפט חשב אחרת, ואינטל כבר הודיעה שתגיש ערעור על ההחלטה. "אנחנו לא חושבים שמגיע להם יותר מ-2.2 מיליון דולרים. אנחנו מאוד לא מסכימים להחלטה. אנחנו בטוחים שהערעור שלנו יתקבל", מסרה אינטל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים