אמזון שוב שינתה לוגו: האם הוא הוחלף בגלל דימיון להיטלר?

בלוגו - שעוצב לאפליקציית הניידים - החברה הציבה בחזית קופסת קרטון, המסמלת את המשלוחים של מוצריה, עם החץ המוכר בצורת החיוך ● אך כתם כחול שהתווסף מעל לחיוך נראה לגולשים כמו השפם המפורסם של הצורר הגרמני

מימין: אדולף היטלר. צילום: ויקיפדיה. משמאל: הלוגו של אמזון שהוחלף בגלל דמיון לצורר הנאצי

ענקית הקמעונאות אונליין אמזון (Amazon) הוציאה בתחילת 2021 לוגו חדש לאפליקציית הסלולר שלה, ובו כבלוגו הכללי שלה אימג' של חבילת קרטון בצבע חום, עם חיוך המצויר בצורת חץ. אלא שמעל לחיוך של הקופסה החומה התווסף מעין סרט כחול משונן. כעת הלוגו שונה והכתם הכחול נראה אחרת. מדוע?

משתמשים ברשתות החברתיות השונות כהרגלם, גם הפעם אחרי השקת הלוגו החדש הראשון, החלו להגיב לעיצוב, וציינו כי הוא מזכיר להם לא אחר משאר את אדולף היטלר, ולא סתם אלא כשהוא מגחך. הגולשים טענו שהסרט הכחול נראה כשפם, ושהחץ הוא פיו של הדיקטטור הגדול.

משתמש אחד התייחס כבר ביום הראשון ללוגו ה"היטלרי" וכתב: "ובכן זה קרה… סמל האפליקציה של אמזון שלי התעדכן סופסוף להיטלר מקרטון". משתמש נוסף הגיב: "הייתי צריך להוריד את האפליקציה לטלפון שלי, לראות על מה אתם מדברים, ועכשיו אני לא יכול להסתכל על זה". "אני לא הולך לשקר, לא נעים לי שהלוגו של אמזון עונד את היטלר על מסך הטלפון שלי", כתב אחר.

"זה לא סתם סרט קרוע, זה סקוטש קרוע בעל צורה דומה, שנמצא ממש על פה מחייך. נראה לי כמו אדולף מקרטון קטן ומאושר", צייץ אחד ממשתמשי טוויטר.

מצייץ אחד אף ציין בביקורת על ביקורת המשתמשים כי זה מגוחך ש"אנשים לא יכולים להתעלם מכל שאר הרוע של אמזון אם הם רואים את היטלר בלוגו האפליקציה שלהם".

כך או כך, אמזון החליטה שלא להתעסק עם הביקורת הזו יותר מדי, והוציאה באחרונה הודעה שבה בישרה לכולם כי עדכנה את הלוגו החדש, ככל הנראה בתגובה למשוב הלקוחות.

ענקית הטכנולוגיה לא אמרה במפורש האם שינוי העיצוב קשור למשתמשים שהשוו את הלוגו לשפם של היטלר, אבל אפשר לשער שזה בדיוק מה שהניע אותה להחליף סמליל פעמיים בתוך כחודשיים.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים