עיריית י-ם הטמיעה פתרונות תשתית אחודה ו-וירטואליזציה של נוטניקס

הפרויקט כלל גם החלפה של השרתים בענן הפרטי של העירייה בשרתי לנובו ● הפרויקט נוהל על ידי נס, שמספקת לעיריית ירושלים שירותי מיקור-חוץ, והיקפו מוערך בשלושה מיליון שקלים

איתמר קורנפלד, מנהל אגף המחשוב בעיריית ירושלים. צילום: גיא ראובני

עיריית ירושלים ביצעה פרויקט להעברת תשתיות הדטה סנטר בענן הפרטי, שעליהן פועלות המערכות הפתוחות שלה, לפתרונות של נוטניקס. במסגרת הפרויקט הוחלפו השרתים בענן הפרטי של עיריית ירושלים לשרתי לנובו. רוב הפרויקט כבר הסתיים, אולם ספיחיו נמשכים גם בימים אלה. ניהלה אותו נס טכנולוגיות, שמספקת שירותי מיקור-חוץ לעיריית ירושלים, והיקפו מוערך בשלושה מיליון שקלים.

כחלק ממהלך לשדרוג תשתיות החומרה והתוכנה בדטה סנטר של עיריית ירושלים החליטו באגף המחשוב ומערכות המידע שלה לעבור מתשתית מסורתית לתשתית מבוססת טכנולוגיית תשתית אחודה (Hyperconverged), שתאפשר להפעיל תחת פלטפורמה אחת את תשתיות השרתים, האחסון והתקשורת, במקום תשתיות נפרדות של חברות שונות, שפעלו קודם לכן.

במסגרת הפרויקט הוטמעו פתרון התשתית האחודה Nutanix HCI ופתרון הווירטואליזציה אקרופוליס – שניהם של נוטניקס. כמו כן, הועברו בסיסי הנתונים בעירייה לעבודה תחת הפלטפורמה של החברה ושולב פתרון Nutanix Files, לניהול מאות מיליוני קבצים בהיקף של 150 טרה-בייט. עוד כלל הפרויקט הקמת מערך VDI מבוסס טכנולוגיות נוטניקס, המאפשר לכלל המשתמשים עבודה מרחוק, בהתאם לתקופת הקורונה.

בקרוב: פרויקט דומה באתר ה-DR של העירייה

לדברי איתמר קורנפלד, מנמ"ר עיריית ירושלים, "מערך המחשוב ומערכות המידע של העירייה מהווה את הבסיס לאספקת שירותים לכמיליון תושבים, כמו גם את התשתית לכ-4,500 תחנות עבודה ולמעל 6,000 משתמשים. אנחנו עוברים יותר ויותר ממערכות לגאסי מיושנות למערכות מתקדמות ולכן, קריטי שתשתיות ה-IT יאפשרו לנהל את המערכות עם ביצועים גבוהים, עם שרידות ברמה גבוהה ועם יכולת גידול בצורה פשוטה".

"כאשר עמדנו בפני החלטות בנוגע להחלפת החומרה בדטה סנטר, חיפשנו פלטפורמה חדשה שתאפשר לנו חיבור טוב, מהיר ויעיל לענן, שתפעול המערכת יהיה קל ופשוט יותר ועם יכולת שרידות גבוהה באתר הראשי ובאתר ה-DR", ציין. קורנפלד אמר כי "לאחר שיושלם הפרויקט בענן הפרטי שלנו בהר חוצבים בירושלים, נבצע פרויקט דומה באתר ה-DR שלנו, שנמצא בגוש דן".

ציון סמולר, הממונה על הטכנולוגיות בעירייה אמר כי "הפרויקט יאפשר לנו להשיג ניהול מרכזי קל ופשוט של תשתיות ה-IT, גמישות, ביצועים גבוהים, שרידות וחיסכון רב בשעות אדם".

ארז יעקבי, מנהל אתר עיריית ירושלים בנס טכנולוגיות, ציין כי "בחרנו בנוטניקס כפלטפורמה המרכזית לפרויקט לאחר שנערכה בחינה מקיפה של כלל טכנולוגיות ה-HCI במשך מעל חצי שנה. הבחירה הייתה על סמך היכרות עמוקה עם היכולות של טכנולוגיות נוטניקס והטמעות מוצלחות רבות בפרויקטים שנס טכנולוגיות מאפשרת. הפתרון אפשר לעיריית ירושלים לבצע מעבר מהיר לתשתיות החדשות, לשפר ביצועים לאלפי משתמשים ולהשיג שרידות ברמה גבוהה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים