מי הזוכים בהאקתון אלברט איינשטיין?

באירועי ההאקתון - שעסק ביוזמות חינוכיות מעניינות - השתתפו 250 אנשים, הם נמשכו 36 שעות רצופות נערכו במודל היברידי, פיזי ו-וובי, בהתאם להנחיות הקורונה ועוררו תהודה רבה ברשתות החברתיות

האקתון אלברט איינשטיין

250 משתתפים, 100 מנטורים ו-50 קבוצות השתתפו בשבוע שעבר בהאקתון אלברט איינשטיין, שיזמה ד"ר עדנה פשר מהמכון הישראלי לערים חכמות, בשיתוף עם שורה של אנשי אקדמיה, חינוך והיי-טק.

אירועי ההאקתון נמשכו 36 שעות רצופות, ונערכו במודל היברידי, פיזי ו-וובי, בהתאם להנחיות הקורונה.

יוזמת ההאקתון. ד"ר עדנה פשר, מנכ"לית המכון הישראלי לערים חכמות. צילום: ניב קנטור

יוזמת ההאקתון. ד"ר עדנה פשר, מנכ"לית המכון הישראלי לערים חכמות. צילום: ניב קנטור

זה היה למעשה אירוע תחרותי, שמטרתו לייצר פתרונות חדשניים בתחום החינוך, לבעיה נתונה תחת לחץ זמן, ובכך להציף רעיונות חדשניים בתחום החינוך, כמו גם לפתח וליזום כיוונים חדשים.

לפי הדיווחים, מדובר בפעם הראשונה שאירוע כזה נערך וזוכה לתהודה רבה, מעורר שיח ער ברשתות החברתיות ובקבוצות ווטסאפ של אנשי חינוך ואקדמיה.

בתום יומיים של פעילות, שבהם חברי הקבוצות למדו להכיר אחד את השני ולעבוד יחד, צוות השופטים בחר בשלוש קבוצות שזכו במסלול הפיצוחי, ושלוש קבוצות שזכו במסלול הפיתוחי. במקצה הפיצוחי נדרשו המשתתפים להעלות רעיון ולהציג תכנית לפתרון בעיה שזיהו, ובשני נדרשו הקבוצות לפתח ולהציג גרסה ראשונית לתוכנה או אפליקציה בתחום הלמידה.

בהאקתון השתתפו גם תלמידי י"ג-י"ד, שוחרים לפני גיוס, שלומדים את מקצועות המדעים. צילום: שרית מלמד

בהאקתון השתתפו גם תלמידי י"ג-י"ד, שוחרים לפני גיוס, שלומדים את מקצועות המדעים. צילום: שרית מלמד

פרס מיוחד הוענק בקטגוריית היצירתיות עבור פלטפורמה משחקית בשם Stedfun, שבה לומדים התלמידים דרך משחקים בכל שכבות הגיל. את הפרסים לזוכים העניקו האוניברסיטה הפתוחה ותילתן, המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית.

במקום הראשון זכתה האפליקציה TOBI – המרכזת את כל מה שתלמיד צריך לדעת במקום אחד, כולל מערכת להקראה אוטומטית של שמות. את הרעיון לאפליקציה פיתחו אב ובנו, תלמיד חטיבת ביניים.

במקום השני זכה המיזם "מי?! ME" – גילוי דרכי לימוד מתאימות לפי יכולות לימוד. המקום השלישי הוענק לקבוצת אנשי היי-טק שפיתחו אפליקציה בשם "גורו", שבה מרוכזים כל חומרי הלימוד של התלמידים.

כמו כן הוענקו פרסים לקבוצות של צעירים, שהעלו רעיונות בתחום של תלמידים מלמדים תלמידים אחרים טכנולוגיה. במקום הראשון במקצה הפיצוחי לנוער זכתה נבחרת תלמידי ביה"ס עירוני ה' חיפה, עם המיזם "חיבור עולמות"; במקום השני, קבוצה שפיתחה רעיונות בתחום של למידה חוץ בית-ספרית; והמקום השלישי ניתן למיזם של נבחרת בית הספר לחינוך מיוחד עופרים, שעסק ברעיונות לקהילה של מורים חדשים מאותו תחום, התומכים אחד בשני.

בהאקתון השתתפו גם תלמידי י"ג-י"ד, שוחרים לפני גיוס, שלומדים את מקצועות המדעים.

בין שלל הרעיונות שהועלו על ידי הקבוצות השונות שהשתתפו, היה רעיון ליישום מורה פרטי לכל ילד, התמודדות עם ילדים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז, רעיונות ליישום קוד פתוח בחינוך, ועוד.

"היה מאוד מרגש לשמוע את השופטים, שאותם הוביל תא"ל עיבל גלעדי, שאמרו כי יש לעשות מאמץ להמשיך ולתמוך בכל השתתפות באירוע של מי שתשוקתו לתרום ולהוביל שינויים בתודעת החינוך והלמידה בישראל! אלו הוכיחו שרקע טכנולוגי והנדסי, אינם בהכרח יתרון", סיפרו עופרי ירושלמי ורס"ן ד"ר דוד אלקחר, שניצחו על צוות הפקה מפואר, שכלל גם את אור מנור, אלמוג וינר, לי שריר, אתי זלצמן ונורית קלמנוביץ.

כעת המשימה שהציבו לעצמם מארגני ההאקתון היא לפעול למימוש חלק מהרעיונות לפרויקטים מעשיים שישרתו את כל מערכת החינוך.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הנדסאי תוכנה

    האקטון בפני עצמו רעיון גאוני. דרך סטייל צהלית להציף בעיה ולחשוב על פתרונות עם מוחות שונים מתחומים שונים לבניית תוכנית פעולה . הפתרון שהוצג עם מיזם me לדעתי ממש גאוני כי הוא מגלה למשתמש מה הדרך שהכי יעילה עבורו ללמוד. מיזם גאוני, כן ירבו וישר כוח ובהצלחה במימוש הרעיונות של כלל הצוותים

אירועים קרובים