אקזיט למיי הריטג': נרכשה על ידי פרנסיסקו פרטנרס בכ-700 מיליון דולר

חברת הטכנולוגיה הישראלית - המתמחה ביצירת אילנות יוחסין ובבדיקות דנ"א - נמכרה לקרן ההשקעות האמריקנית בסכום שלא פורסם, אך הוערך במאות מיליוני דולרים

מטה חברת מיי הריטג' באור יהודה. צילום: וויקיפדיה

חברת ההיי-טק הישראלית מיי הריטג' (MyHeritage) נמכרה לקרן ההשקעות האמריקנית פרנסיסקו פרטנרס (Francisco Partners) בסכום המעורך בעד 700 מיליון דולר.

השותפים בעסקה לא מסרו מידע כלשהו על הסכום שבו כרוכה העסקה, אולם גורמים המעורבים בה מעריכים אותה בשווי של כ-600 עד 700 מיליון דולר. הערכה זו מבוססת על העובדה שמאז היווסדה גייסה מיי הריטג' 49 מיליון דולר, ושהחברה מצליחה מאוד, עם ביקוש רב מאוד לשירותיה, הכוללים בעיקר אפשרות לבניית אילנות יוחסין וכן בדיקות דנ"א.

גלעד יפת, מייסד ומנכ"ל חברת מיי הריטג'. צילום: ויקיפדיה

גלעד יפת, מייסד ומנכ"ל חברת מיי הריטג'. צילום: ויקיפדיה

למעשה מדובר בחברה מיוחדת שעוסקת בתחום המכונה גינולוגיה (Genealogy), שהוא חקר היוחסין. הצלחת החברה נובעת בעיקר מכיון שרבים רוצים לשחזר את תולדות משפחותיהם, לעסוק בבניית עץ משפחתי עם שורשים שנפרסים הרחק אל העבר וכן באופן רוחבי, ואף לבדוק את המטען הגנטי שלהם וללמוד יותר על מה הוא מצביע. וכך בעצם כל היהודים שרוצים לדעת אם הם צאצאיהם של דוד המלך, ואנשים מעבר לים המעוניינים לדעת מה קרבת הדם שלהם למלכת אנגליה, לצארים הרוסים, או למלכי ספרד צרפת וגרמניה, מגיעים אל השירותים של מיי הריטג'.

המידע על מצבה הפיננסי של החברה הישראלית מעורפל, וזאת מאחר שמדובר בחברה פרטית, לפיכך מיי הריטג' לא מדווחת או מוסרת מידע כספי אודות ביצועיה, ומשום שעד היום היא לא ביקשה להנפיק את עצמה בבורסה, היא גם לא פרסמה תשקיפים מעולם. מה שכן ידוע הוא ש-מיי הריטג' ככל הנראה משגשגת, ושהביקוש לשירותיה גדול. בנוסף, קרן השקעות אקוויטי וותיקה ומנוסה כפרנסיסקו לא הייתה משלמת מאות מיליוני דולרים לחברה לא מצליחה שאין לא פוטנציאל עתידי גדול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים