האזינו: "RPA הוא משנה משחק"

שלומי קוט, ez.Roi: "השוק כבר בשל לתחום, כאשר היעד הוא 'רובוט כשירות', משמע, במקום לעשות מיקור חוץ לתהליכים בהודו, ניתן לעשות 'מיקור חוץ' לתהליכים – לרובוט" ● הסכיתו להסכת של אנשים ומחשבים

שלומי קוט, מנכ"ל ez.Roi. צילום: ניב קנטור

"המושג RPA התמסד בשנים 2016-2017, נחשפתי אליו כשהייתי שותף בארנסט אנד יאנג. הבנתי כי מדובר במשהו שהוא 'משנה משחק'. מה שעשינו משך שני עשורים, לטובת שיפור תהליכים, כיום ניתן לעשות יותר מהר, בלא חסמים טכנולוגים ופסיכולוגיים", כך אמר שלומי קוט, הבעלים והמנכ"ל של חברת ez.Roi.

קוט התראיין לפודקאסט אנשים ומחשבים, בהנחייתו של יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה. הראיון התקיים לקראת כנס RPA של אנשים ומחשבים, אותו קוט מוביל, שייערך ביום ה' הקרוב, ה-25 בפברואר.


לדברי קוט, "RPA הוא לימוד מכונה, בה המחשב לומד לעשות פעולות של בני אנוש. מדובר בפעולות ידניות וחזרתיות, והטכנולוגיה מאפשרת בפשטות יחסית ללמד את המחשב, שפעם היה לו 'קשה' לעשות זאת, פעולות של בני אנוש. היתרון הוא ביכולת לבצע פעולות אלו בין מערכות – בלא צורך בממשקים".

קוט הסביר כי "זה לא רובוט פיזי, אמיתי, אלא תוכנה. בעוד בעבר דובר על מיכון של פעולה אחת או שתיים, שהיוו חלקים מועטים מהתהליך, היום מדובר על מיכון במובנו הרחב".

"גם בעבר רצינו לשפר תהליכים שונים, דוגמת רכש ופיננסים", סיפר קוט. "אז באה מהפכת ה-ERP, ולאחריה מהפכת ה-CRM. בכל אחת מהן ההטמעה הייתה ארוכה, למשך שנתיים, וכללה לא מעט סיפורי אימה על חברות שהשקיעו בתחום מאות מיליונים, שהושלכו לטמיון".

קוט סיים בציינו כי "השוק כבר בשל לתחום, כאשר היעד הם 'רובוט כשירות', משמע, במקום לעשות מיקור חוץ לתהליכים בהודו, ניתן לעשות 'מיקור חוץ' לתהליכים – לרובוט".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים