גוגל מציעה מיליון דולר לחברות ישראליות שנפגעו מהקורונה

החברה ביצעה באחרונה השקעת Impact בסכום זה בקבוצת עוגן, שמציעה שירותי אשראי בר השגה וליווי פיננסי לעסקים ישראליים שנפגעו מהמשבר

השקעה עם ערך חברתי. צילום אילוסטרציה: BigStock

גוגל העבירה באחרונה מיליון דולר לעוגן קבוצה פיננסית-חברתית – מוסד ללא כוונת רווח, שמציע שירותי אשראי בר השגה וליווי פיננסי לעסקים ישראליים חברתיים שנמצאים במצב פיננסי בעייתי. הכסף ישמש למתן הלוואות Impact לעסקים אלה, שמתמודדים עם משבר הקורונה. בנוסף, תתמוך גוגל במנטורינג ובטרנספורמציה דיגיטלית לעסקים באמצעות קרן שמש מקבוצת עוגן.

הלוואות Impact הן הלוואות שנושאות אתן ריבית נמוכה. בעזרת ההשקעה, העסקים שיקבלו את הכסף יוכלו לפתח עסקים שתורמים חברתית לסביבה.

הכסף ניתן כחלק מתמיכה של גוגל בארגונים ברחבי העולם המסייעים לעסקים קטנים להתמודד עם המשבר הכלכלי שנוצר עקב הקורונה. הוא יממן הלוואות, לרבות הלוואות בערבות מדינה, המיועדות לעסקים ומלכ"רים שנפגעו ממשבר הקורונה ומתקשים בקבלת אשראי מהמערכת הפיננסית המסחרית, בפרט בעת הזו.

ההלוואות שקבוצת עוגן נותנת לעסקים קטנים הן בסכום של עד 300 אלף שקלים, ובריבית של 3.1% להלוואות בערבות המדינה ו-5.1% לעסקים חדשים. ב-2020 נתנה הקבוצה הלוואות לכ-1,000 עסקים קטנים ומלכ"רים, כמו גם ל-2,300 משקי בית שנפגעו ממשבר הקורונה.

באוגוסט אשתקד קיבלה קבוצת עוגן ממשרד האוצר היתר לתת הלוואות בערבות מדינה. זאת, כתוצאה מההכרה ביכולותיה של הקבוצה להגיב בגמישות ובזריזות לצרכי העסקים הקטנים בזמן משבר הקורונה. נתונים שפרסם המשרד הראו ששיעור האישורים לבקשות הלוואה בעוגן היה הגבוה ביותר מבין המלווים החוץ בנקאיים. יצוין כי מתוך 160 מיליון שקלים שהיא העניקה אשתקד באשראי, הוענקו כ-70 מיליון לעסקים קטנים ומעל 30 מיליון – למלכ"רים.

העסקים הקטנים הם הלב הפועם של הכלכלה הישראלית ומהווים 35% מהתמ"ג. הם נפגעו באופן חמור ממשבר הקורונה ומהסגרים, ואיבדו בממוצע 44% מהרווחים שלהם.

סיוע גם לאקדמיה הישראלית שמכשירה עסקים בשיווק דיגיטלי

בנוסף להשקעת ה-Impact, גוגל העניקה תרומה בסך חצי מיליון דולר לתמיכה בקרן שמש וב-ShoppingIL Academy, שהושקה אשתקד וסייעה בהכשרות חינם לכ-150 בעלי עסקים קטנים ובינוניים בישראל על ידי מומחי שיווק דיגיטלי בכל הקשור למעבר למכירה ולשירות לקוחות אונליין. המענק יסייע להרחבת הפעילות של האקדמיה, במטרה להגיע בשנה הנוכחית לעוד 400 בעלי עסקים קטנים ובינוניים לפחות.

הפרויקט יכלול קבוצה של 50 בעלי עסקים קטנים, שייבחרו מכלל המשתתפים ויקבלו גם מנטורינג עסקי אחד על אחד מקרן שמש.

"שיתופי פעולה בין המגזר השלישי לתעשייה מעודדים את הצמיחה"

פרופ' אבי שמחון, ראש המועצה הלאומית לכלכלה ויועצו הכלכלי של ראש הממשלה, אמר כי "מדובר בשיתוף פעולה בין המגזר השלישי לגוף מוביל במגזר העסקי. ביחד הם ממנפים כלי סיוע של הממשלה על מנת לעזור לעסקים קטנים ובינוניים שנפגעו מאז פרוץ מגפת הקורונה. שיתופי פעולה בין המגזר השלישי לבין גופים מובילים במשק הם כלי חשוב לעידוד הצמיחה של המשק הישראלי, ויש בכוחם לסייע לעסקים הרבים שנקלעו למצוקה עקב המגפה".

ד"ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ציין כי "הרשות שמה למטרה לפתח את שוק האשראי החוץ בנקאי, על ידי הגברת התחרות בשוק והכנסת שחקנים חדשים לזירה, לטובת כלל הציבור הישראלי, לרבות עסקים קטנים ובינוניים. אנחנו רואים ערך רב בשיתופי פעולה דוגמת זה שבין עוגן לגוגל. הרשות מעודדת ותאשר בקרוב מודלים חדשניים בתחום השירותים הפיננסיים – הן מיזמים חברתיים ועסקיים והן פעילויות של שחקנים זרים מובילים, כאשר במרכז עומדים טובת הצרכן, הרחבת התחרות וקידום הפינטק, בפרט הישראלי".

לדברי ברק רגב, מנכ״ל גוגל בישראל, "עסקים קטנים הם הלב של הכלכלה ובשנה החולפת הרגשנו את הצורך לעשות למענם יותר. חברנו לעוגן במטרה לאפשר להם לעמוד על הרגליים ולקבל מרווח נשימה פיננסי, לצד המשך התמיכה במעבר עסקים למסחר אונליין במסגרת האקדמיה של גוגל".

שגיא בלשה, מנכ"ל עוגן, ציין ש-"השקעת האימפקט מצד גוגל היא הבעת אמון ביכולת שלנו להביא לצמיחה וקידום של עסקים קטנים, לסיוע בפתרון המשבר הכלכלי באמצעות הלוואות הוגנות, שנותנות הזדמנות שווה למי שמניע את הכלכלה הישראלית קדימה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים