מעמק הסיליקון לנתיבות ולקריית מלאכי באהבה

במסגרת שיתוף פעולה של עמותת יוניסטרים ו-ICON ייערכו מפגשים אונליין בין בכירים מעמק הסיליקון  לבני הנוער מהפריפריה, כדי  לסייע להם בפיתוח סטארט-אפ עוד בהיותם בתיכון ● מפגשים ראשונים החלו לאחרונה עם בני נוער מנתיבות וקריית מלאכי

מפגש עם בני נוער מנתיבות. צילום: יוניסטרים

ארגון אייקון (ICON), המחבר בין האוקסיסטם של ישראל ועמק הסיליקון, יחד עם עמותת יוניסטרים, המקדמת יזמות עסקית וחברתית בקרב בני נוער מהפריפריה ומעניקה להם כישורי תעסוקה מתקדמים, השיקו את שיתוף הפעולה המחודש שלהם.

בצל משבר הקורונה, הארגונים מינפו את המעבר לאונליין לכדי יצירת מפגשים טרנס-אטלנטיים בין אנשי היי-טק בכירים, העובדים ומתגוררים בעמק הסיליקון, לבין בני נוער חניכי עמותת יוניסטרים, המתגוררים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל. בין היתר ייקחו חלק בפעילות בכירים בענקיות ההיי-טק, שותפים בקרנות הון הסיכון המובילות בעולם וכן יזמים ישראלים, שבעצמם נמצאים בשלבים מוקדמים של הקמת סטארט-אפ, שילוו את הצעירים באופן שוטף.

במסגרת הפרויקט, חניכי העמותה נפגשים אחת לשבוע עם אנשי ההיי-טק לטובת ייעוץ בהמשך פיתוח וניהול המיזם שהקימו. בני הנוער משתפים את הבכירים בתהליך פיתוח הסטארט-אפים שעליהם הם שוקדים במסגרת פעילותם ביוניסטרים, ואנשי ההיי-טק נותנים להם עצות ורעיונות, וכן הערות וכלים כיצד להמשיך ולפתח את המיזם בצורה המוצלחת ביותר. מטרת הפרויקט הינה להעצים את בני הנוער ולהעניק להם כלים ליזמות מפי בכירים, אשר מהווים עבורם מודל לדוגמה. הפרויקט החל לאחרונה בקרב בני נוער מנתיבות וקריית מלאכי.

החיבור בין ארגון אייקון ועמותת יוניסטרים החל לפני כשנתיים, ובמסגרתו מתנדבים עשרות מחברי קהילת ההייטק של הארגון, מנכ"לים של חברות סטארט-אפ מובילות, מנהלים בקרנות הון סיכון ובכירים נוספים בעולם ההיי-טק במרכז יוניסטרים בנתיבות. בין השאר, מעבירים המתנדבים תכנים מקצועיים לבני הנוער, מלווים אותם באופן אישי בדרכם המקצועית ומאמצים קבוצות יזמות צעירות באופן שוטף לאורך דרכן העסקית.

יסמין לוקץ', מייסדת ומנכ"לית ICON. צילום: יח"צ

יסמין לוקץ', מייסדת ומנכ"לית ICON. צילום: יח"צ צילום: יח"צ

יסמין לוקץ׳, המנכ”לית והמייסדת של אייקון, אמרה: ״העוצמה של אייקון היא במשאב הכי איכותי שיש לנו בישראל, המשאב האנושי. אנחנו לא מבקשים כלום מאלפי החברים בארגון שלנו חוץ מדבר אחד – להעביר את זה הלאה ולעזור לאחרים. השנה, הקורונה מציבה בפנינו מצב מאתגר מאוד, אבל גם הזדמנות לחבר את השחקנים הכי בכירים בעמק הסיליקון לצעירים בישראל. שיתוף הפעולה עם יוניסטרים הוא מכפיל כוח, שיעזור לנו להביא את בירת ההיי-טק העולמית לכל פינה בישראל".

אסף וייס, מנכ"ל יוניסטרים, ציין, כי "משבר הקורונה העמיק עוד יותר את הפערים הקיימים והגביר את הצורך במסגרת שמעניקה עמותת יוניסטרים לנוער בישראל.

אסף וייס, מנכ"ל יוניסטרים. צילום: יהונתן לבל

אסף וייס, מנכ"ל יוניסטרים. צילום: יהונתן לבל

אחת המטרות ששמנו לעצמנו היא לזהות את ההזדמנויות שצצות דווקא בתקופה זו, וכך נולד הרעיון לשיתוף הפעולה עם אייקון ולשילוב אנשי עסקים בכירים מעמק הסיליקון, שמתאפשר בעקבות המעבר לאונליין. אני רוצה להודות ליסמין לוקץ' ולקבוצת אייקון על שיתוף הפעולה פורץ הדרך, שמסייע לנו להמשיך ולהעניק לבני הנוער בפריפריה הזדמנות שווה בחיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים