בחזרה לדטה סנטר: בזק תציע חדרי מרכזיות שהוסבו לחוות שרתים

עשור אחרי שיצאה מעולם מרכזי הנתונים, בזק תציע חוות שרתים בכל רחבי הארץ כדטה סנטרים ''בוטיקיים", שיאפשרו ללקוחות ליהנות ממתקן פרטי שלהם

ניר דוד, סמנכ''ל ומנהל החטיבה העסקית בבזק. צילום: רונן טופלברג

בשיתוף בזק.

בזק הסבה שתי מרכזיות טלפוניה ישנות לשתי חוות שרתים בינוניות בירושלים וביפו, ובכוונתה לעשות פעולה דומה לעוד 11 מרכזיות קטנות. חוות השרתים יוקמו על בסיס מרכזיות ישנות, שכבר לא נמצאות בשימוש. כך, בזק נכנסת מחדש לתחום הדטה סנטר, במטרה ליהנות ממנוע צמיחה חדש, שיאפשר ללקוחות עסקיים ליהנות מפתרונות אירוח מתקדמים של שרתים ומערכות מחשוב.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר ניר דוד, סמנכ"ל ומנהל החטיבה העסקית בבזק, כי "אנחנו מציעים לארגונים בינוניים וקטנים פתרונות אירוח דטה סנטר ברמה הגבוהה ביותר. אנחנו נמצאים בעידן שבו הלקוחות והארגונים משדרגים ומרחיבים את התשתיות שלהם, על מנת לענות לצרכים ההולכים וגדלים – הפנימיים והחיצוניים. במקביל, הם נדרשים לעמוד בדרישות רגולטוריות ולהקים מתקני גיבוי והתאוששות מאסון לטובת הנכס הארגוני היקר ביותר שלהם – המידע. כל מנמ"ר מכל ארגון בכל גודל ובכל מגזר פעילות רוצה שהמידע הארגוני יימצא במקום הכי בטוח".

"ניסיון של עשרות שנים בהקמת ובתחזוקת חדרי שרתים"

בעבר בזק הייתה פעילה בעולמות הדטה סנטר, באמצעות בזק קווי, אולם לפני כעשור הוחלט שהחברה תצא מתחום זה. "מדובר בחברה עם ניסיון של עשרות שנים בהקמה ובתחזוקה של חוות שרתים, שנותנת מענה למנמ"רים שרוצים מקום מוגן בכלל ההיבטים – פיזי וטכנולוגי, עם כל המעטפת לדטה סנטר: נדל"ן, תשתיות, אנרגיה, מיזוג אוויר, אינטגרציה והגנת סייבר", ציין דוד.

בזק מציעה דטה סנטרים בכמה רמות. "יש חוות שרתים דוגמת האתרים שלנו – זה שסמוך לאצטדיון בלומפילד ביפו, ואתר נוסף שממוקם בשכונת רחביה בירושלים. לכל אחת מחוות השרתים הללו יש שטח רצפה של כ-200 מ"ר ורמת יתירות של Tier 3. אנחנו עושים בהם סיורים ללקוחות וההתעניינות גדולה. המתקן ביפו כבר מארח לקוחות ואל המתקן בירושלים ייכנסו לקוחות בזמן הקרוב. בכל אחד מהמתקנים יש הזנות חשמל כפולות, מערכות מיזוג אוויר כפולות, מערכות תקשורת וקווי תקשורת באפיקים כפולים, כמו גם מערכות אל-פסק. המתקנים כוללים גם שירותי מוקד NOC לניטור מערכות אבטחה סביב השעון, 24/7. יתרה מזאת, התחזוקה למערכות אלקטרו-מכניות מבוצעת על ידי בזק, כך שאנחנו לא תלויים בספקי חוץ, מה שמשמעותי במיוחד במצבי חירום".

"יתרון נוסף הוא העצמת התעבורה, בשל התשתיות ורוחבי הפס שיש לנו", אמר. עוד ציין דוד כי "בזק, כחברת תשתיות לאומיות קריטיות, כפופה לרח"ל – רשות החירום הלאומית, מה שמחזק את יכולתה לתת רציפות בשירות".

"וילה" לחברות בינוניות

בנוסף לחוות השרתים הגדולות ביפו ובירושלים, מציעה בזק 11 אתרים ברחבי הארץ, שבהם היו בעבר מרכזיות ומתגים. "אנחנו מכשירים אותם לטובת דטה סנטר 'בוטיק' ללקוח הארגוני. כך, כל ארגון שירצה, יוכל לקבל שטח במבנה החל מ-50 מ"ר עם הזנה כפולה, מיזוג אוויר כפול וגנרטור. הייחודיות של מתקני דטה סנטר בוטיק אלה היא לטובת לקוחות שירצו מתקן פרטי שלהם, שלא 'מתערבב' עם לקוחות אחרים. הלקוח הוא שיחליט על מדיניות האבטחה במתקן, והוא שיקבע האם להיעזר בשירותי הניטור של בזק. האתרים הללו פזורים ברחבי הארץ – נתניה, רעננה, רעות, פתח תקווה, כפר סבא, עפולה ועוד. הם עונים לצורך בריחוק פיזי בין האתר הראשי לאתר הגיבוי, ומנגד – קרובים מספיק", אמר דוד.

לסיכום הוא ציין כי "בהיצע החדש של דטה סנטר בוטיק, אין לנו מתחרים. המטרה היא להעניק ללקוחות אסטרטגיים גמישות ולהציע מתקן שני לחלק מהמידע, עם יכולת פיזור גיאוגרפית. אנחנו רואים ביקושים משמעותיים לשטחי דטה סנטר, ועם ההיצע החדש אנחנו עונים לדרישה זו. החברות הבינוניות עשויות לחסוך עם הפתרון שלנו מיליוני שקלים בשנה ולקבל 'וילה' משלהן. השנה נאכלס כרבע מהמתקנים ובתוך כשנתיים – את כולם".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מוקדי החירום הפסיקו לפעול. ממש אחלה חוות שרתים

    מוקדי החירום הפסיקו לפעול בזמן מלחמה. אתם רציניים?

  2. מת מצחוק

    ואוו. אחרי ההפסקה בחווה של בזק הכתבה הזו נראית קצת תלושה. מה דעתכם?

אירועים קרובים