גוגל מפסיקה את פיתוח המשחקים משלה לסטדיה

שירות הגיימינג בענן הושק רק לפני כשנתיים, כלל לא הגיע לישראל, וכבר משנה כיוון, כשהוא יתבסס מעתה רק על משחקי צד שלישי ולא יפתח כותרים עצמאיים, אך יוסיף לתפקד כפלטפורמה למשחקים בענן

גוגל סטדיה (Google Stadia) מסיים את פעילותו כפי שהתנהלה עד כה. בפוסט שפורסם לאחרונה בבלוג החברה, אישר סגן נשיא סטדיה, פיל הריסון, כי פעילות צוותי פיתוח המשחקים הביתיים למכשיר הזרמת משחקי הווידאו של גוגל מסתיימת. הסיבה לסיום הפעילות, על פי הריסון, היא רצון "למקד את עתידה של סטדיה בהזרמת משחקי צד שלישי". המשמעות של ההודעה אינה סגירה מוחלטת של השירות, אלא שלסטדיה של גוגל כבר לא יהיו כותרים בלעדיים שלו.

בפוסט, שכותרתו "התמקדות בעתידה של סטדיה כפלטפורמה, והסרת ה-SG&E (ר"ת Stadia Games and Entertainment)" הרחיב הריסון: "השקנו את סטדיה במטרה להפוך את המשחקים המועדפים עליכם לזמינים באופן מיידי בכל מקום שתרצה לשחק בהם". הוא המשיך והסביר כי "ברור שהטכנולוגיה של סטדיה הוכחה ועובדת בקנה מידה גדול. הזרמת משחקים לכל מסך היא העתיד של התעשייה הזו, ונמשיך להשקיע בסטדיה ובפלטפורמה הבסיסית שלה, כדי לספק את חוויית המשחק העננית הטובה ביותר עבור השותפים שלנו וקהילת המשחקים. זה היה החזון של סטדיה מההתחלה".


ואולם, בהתייחסו לשינוי, ציין האריסון כי "בשנת 2021 אנו מרחיבים את מאמצינו לסייע למפתחי משחקים ולבעלי אתרים לנצל את טכנולוגיית הפלטפורמה שלנו ולהעביר משחקים ישירות לשחקנים שלהם. אנו רואים הזדמנות חשובה לעבוד עם שותפים המחפשים פתרון למשחק שכולו מבוסס על התשתית הטכנית המתקדמת וכלי הפלטפורמה. אנחנו מאמינים שזו הדרך הטובה ביותר לבנות את סטדיה לעסק בר קיימא לטווח הארוך, המסייע לצמיחת הענף".

נבהיר כי כשגוגל הכריזה לראשונה על פלטפורמת המשחקים בענן שלה סטדיה, לפני כשנתיים בלבד, היא עשתה בעצם הימור, שאמור היה לשנות את האופן שבו אנשים משחקים במחשב. במקור תכננה הענקית ממאונטיין וויו להוציא משחקים מקוריים שלה, שפותחו על ידי הסטודיו הביתי של סטדיה, שענה לשם SG&E – וזהו למעשה בדיוק המדור שגוגל סוגרת כעת. משמע, ההחלטה של גוגל היא להתמקד בסטדיה כפלטפורמה ולא לייצר את המשחקים.

החברה אמרה שרוב הצוותים של SG&E יעברו לתפקידים חדשים בחברה, ושדווקא ג'ייד ריימונד – ותיק בתעשיית המשחקים שהובא במיוחד בכדי להוביל את האולפנים בגוגל – יפרד מהחברה.

סטדיה כפלטפורמה תיאלץ להתחרות בקונסולות המובילות פלייסטיישן, Xbox, ו-נינטנדו ובמשחקים שאנשים פשוט ממשיכים לעסוק בהם דרך המחשבים האישיים בבתיהם. משימה כבדה שלא בטוח שתצלח. ימים יגידו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים