ביום הראשון להנפקה: זינוק בשווי השוק של קוואלטריקס

החברה, שנרכשה לפני כשנתיים על ידי סאפ, עומד כעת על 21.66 מיליארד יורו ● החברה האם פרסמה תוצאות מעורבות: ירידות בהכנסות לצד עליות ברווח הנקי ● עסקי הענן שלה נמצאים בעלייה

הנפקה מוצלחת. קוואלטריקס

סוף שבוע מעורב לסאפ: קוואלטריקס, שהיא רכשה לפני כשנתיים והנפיקה מניות שלה בהנפקה ראשונית לציבור (IPO) ביום ה', מכרה אותן במחיר גבוה למדי וסיימה את היום הראשון למסחר עם זינוק בשווי השוק שלה. מנגד, התוצאות הכספיות שהחברה האם פרסמה בסוף השבוע מראות על ירידה בהכנסות לצד עלייה ברווח הנקי.

קוואלטריקס זינקה בחודש האחרון משווי שוק של כ-16 מיליארד יורו ב-31 בדצמבר האחרון ל-21.66 מיליארד לאחר המסחר ביום ה'. היא מכרה את המניות במחיר של 44 יורו האחת. הטכנולוגיה שלה שמאפשרת לארגונים לדעת עד כמה הלקוחות שבעי רצון מהמוצרים שלהם ולשפר אותם במידת הצורך. סאפ מציעה את הפתרון של קוואלטריקס כחלק משירות הענן שלה, או יחד עם מצרי תוכנה נוספים.

כריסטיאן קליין, מנכ"ל סאפ, אמר לאחר ההנפקה כי "אנחנו מספקים לקוואלטריקס את ההזדמנות להרחיב את העסקים שלה ולשרת גם ארגונים שאינם לקוחות סאפ. העתיד שלה לא יכול להיראות בהיר יותר".

גידול שנתי של 17% בעסקי הענן

בסוף השבוע שבו הנפיקה את מניות החברה הבת פרסמה סאפ את התוצאות הכספיות שלה, והן מעורבות – הן בשנה כולה והן ברבעון האחרון שלה. החברה הגרמנית הציגה בשנה החולפת ירידה של 10.3% בהוצאות ל-20.7 מיליארד יורו וקיטון קל, של 0.8%, בהכנסות ל-27.3 מיליארד. יצוין כי בתוך הירידה הכללית בהכנסות היה פן חיובי: פעילות הענן של סאפ זינקה ל-17% ועמדה על קצת יותר משמונה מיליארד יורו.

הירידה בהוצאות באה לידי ביטוי בגידול ברווחיות: הרווח התפעולי צמח ב-48% ל-6.6 מיליארד יורו וזה הנקי טיפס ב-57% ל-5.3 מיליארד.

את הרבעון הרביעי של השנה סיימה סאפ עם ירידה של 17.8% בהוצאות ל-4.9 מיליארד יורו וקיטון של 6% בהכנסות ל-7.5 מיליארד. פעילות הענן היוותה יותר מרבע מכלל ההכנסות ועמדה על שני מיליארד יורו – גידול של 8%. הרווח הנקי רשם עלייה של 18% ל-1.9 מיליארד יורו והרווח למניה גדל ב-19% ל-1.62 יורו.

עוד עולה מהדו"חות הרבעוניים כי ההוצאות הגולמיות קטנו ב-13% ל-1.9 מיליארד יורו, הרווח הגולמי ירד ב-4% ל-5.6 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 74.7%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות פחתו ב-20.6% לקצת פחות משלושה מיליארד יורו והרווח זינק ב-26% ל-2.7 מיליארד. חבות המס של החברה האמירה בשליש ועמדה על 773 מיליון יורו.

קליין ציין כי "החברות המובילות בעולם נעזרות במוצרים שלנו כדי להפוך לחברות חכמות. ליין המוצרים שלנו יאפשר לנו לעמוד ביעדים ב-2021".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים