פימי רכשה את השליטה באמת מיחשוב תמורת 450 מיליון שקלים

הרכישה בוצעה לפי שווי של 720 מיליון שקלים

ישי דוידי, מנכ"ל ומייסד קרן פימי. צילום: יהודה עשור

קרן פימי רכשה ביום ה' האחרון את השליטה – 62.5% – באמת מחשוב תמורת 450 מיליון. העסקה משקפת לאמת שווי של 720 מיליוני שקלים. בעקבות העסקה ימונה גילון בק, שותף בכיר בפימי, ליו"ר דירקטוריון אמת, ויחליף את שרגא שחק.

על פי ההסכם, יגאל שפר, שרגא שחק, ראובן שריפט, יעקב ולטר, שרה שחק ויואב ויינברג – המנכ"ל – ימכרו את מלוא החזקותיהם בחברה. העסקה צפויה להסתיים, בכפוף לכמה תנאים, בתוך שלושה חודשים, לצד אישור הממונה על התחרות.

אמת מיחשוב נוסדה ב-1984 והונפקה בבורסה בתל אביב ב-1993. החברה מונה יותר מאלף עובדים, ועוסקת בתחום תשתיות IT, ואספקת פתרונות טכנולוגיים בתחומי התוכנה, החומרה ואפליקציות לחברות במגזרי המשק השונים, לרבות המגזר הציבורי-ממשלתי. לצד פעילותה בתחומי הסייבר והענן, יש לאמת פעילות OEM בארץ ובעולם. בינואר לפני שנה אמת מחשוב נכנסה לשוק האמריקני, לאחר שרכשה את נטוורק אלייס ממדינת דלוור תמורת 4.9 מיליון דולרים. הנרכשת הוקמה ב-2002 ופועלת בתחומי התכנון, הייצור, האינטגרציה והמכירה של פתרונות מחשוב עבור לקוחות OEM בארצות הברית. ב-2018 אמת רכשה את את ECA Services הבריטית ובשנת 2019 – את זמינגו טכנולוגיות הישראלית.

לדברי גילון בק, שותף מנהל בפימי, "ההשקעה באמת מיחשוב מהווה המשך לאסטרטגיה של פימי בזיהוי חברות בעלות פוטנציאל צמיחה גבוה, בין היתר בתחום הטכנולוגיה וה-IT. אמת מיחשוב היא בעלת ידע ייחודי בתחום תשתיות המיחשוב ואספקת פתרונות מחשוב עסקיים וטכנולוגיים ונחשבת כמובילה בתחומה. אני משוכנע, כי יחד עם הנהלת החברה ובשילוב הידע והניסיון שלנו בהשבחת חברות, נצמיח את החברה בשווקים המקומיים והגלובליים".

קרן פימי (FIMI, First Israel Mezzanine Investors) היא קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל, עם הון של 3.2 מיליארד דולרים. הקרן הראשונה מסדרת קרנות פימי הוקמה בשנת 1996 על ידי איש העסקים ישי דוידי. ב-2020 החל גיוס כספים לקרן השביעית. עד 2020 השקיעה הקרן בכ-90 חברות ומימשה את השקעתה בכ-60 מהן, בהיקף עסקאות של יותר מ-5.5 מיליארד דולרים.

מדובר ברכישת ענק שנייה בתוך פחות מרבעון: בנובמבר 2020 וואן טכנולוגיות רכשה את טלדור תמורת 250 מיליון שקלים במזומן. החברה הממוזגת הפכה לבעלת מחזור שנתי מצרפי של כ-2.5 מיליארד שקלים וכ-6,500 עובדים, והיא אחד משני הגופים הגדולים בענף ה-IT המקומי. העסקה עוררה, מטבע הדברים, הדים רבים בענף, ובהם השאלה האם היא אות שמבשר על גל קרוב של מיזוגים ורכישות בענף ה-IT. אלדד בר אדון, מייסד שותף של אימפרוב ובעברו מנכ"ל וואן, סבור שהתשובה לשאלה זו חיובית. לדבריו, "בשני העשורים האחרונים היינו מעורבים, צחי טוחן ואני, ב-60 רכישות ומיזוגים – כשליש מכלל 200 הרכישות והמיזוגים שנעשו בענף ה-IT המקומי. נעשו 200 רכישות מתוך 500 רכישות פוטנציאליות. למרות זאת, סך הרכישות האפשריות העתידיות עומד על 500-600, כי בתקופה האמורה 'נולדו' עוד כ-300 חברות מועמדות לרכישה. לכן, אני מעריך בסבירות גבוהה, שלאחר רכישת וואן את טלדור צפויים עוד מאות רכישות ומיזוגים בשוק ה-IT הישראלי. כל שוק ה-IT המקומי עבר השבחה מטאורית. חברות ה-IT המקומיות גדלו בשלוש השנים האחרונות בהיקף של 120%-130%. בשנת 2020 נערכו 30 עסקאות רכישה – נתון הגדול פי 1.5-2 משנה רגילה. למרות הקורונה, 2020 הייתה שנה נפלאה למיזוגים ולרכישות. הקורונה רק האיצה עסקאות, והן לא היו 'במחירי מבצע', לא עסקאות במצבי לחץ, אלא נעשו במחיר הוגן. חברות ה-IT הגדולות נמצאות במצב טוב מאוד, למרות המשבר במשק, ורוצות להמשיך ולגדול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים