מי יהיו האיינשטיינים החדשים בחינוך?

בחודש הבא ייערך האקתון אלברט איינשטיין בהשתתפות מאות יזמים, שיפתחו רעיונות לדור הבא של חדשנות בחינוך ● ד"ר עדנה פשר, יוזמת הרעיון: "אין חוסן לאומי בלי חינוך חכם"

ד"ר עדנה פשר, מנהלת המכון הישראלי לערים חכמות. צילום: ניב קנטור

המכון הישראלי לערים חכמות, בראשותה של ד"ר עדנה פשר, בשיתוף עם שורה של אישי ציבור וגורמים בתחום החינוך, יערוך בחודש הבא האקתון לחדשנות בחינוך, תחת השם המאתגר " האקתון אלברט איינשטיין".

לדברי עדנה פשר, שיזמה את הרעיון, "ההאקתון יעסוק בחיפוש פתרונות ורעיונות חדשים להתחדשות הדרושה למערכי החינוך בישראל, כדי לממש את היעד של שימור החוסן הלאומי".

לקול קורא שפרסם המכון לקראת האירוע נרשמו קרוב ל-200 יזמים ומנטורים, בהם גם תלמידי תיכון, מתוך מחשבה שהם קהל היעד, ה"לקוחות" של כל פתרונות החדשנות בחינוך.
בשל מגבלות הקורונה, האירוע ייערך בצורה היברידית גם מעל פלטפורמת הדיגיטל וגם באופן פיזי במתחמים שבהם נמצאים המשתתפים.

"משבר הקורונה הוביל את מערכת החינוך לקפיצת מדרגה יפה בתחום רתימת הטכנולוגיה לטובת הפדגוגיה," אומרת עדנה פשר, יו"ר המכון שיזמה את הרעיון. לדבריה, הרעיון להפקת ההאקתון עלה כאשר השתתפה כמנטורית בהאקתון הראשון לחוסן לאומי לזכר תנ״צ ליאור בוקר, אחד מנספי אסון הכרמל ובעלה של חברת הכנסת לשעבר נאוה בוקר. "מתוך אמונה עמוקה, שאין חוסן לאומי בלי חינוך חכם, שמושך אליו את מיטב הכישרונות וממצה את הפוטנציאל של הטכנולוגיה לטובת שיפור מתמיד, החלטתי ליזום האקתון דומה בתחום החינוך", אומרת ד"ר פשר.

בעקבות פניותיה של ד"ר פשר הצטרפו למיזם כדי לסייע שורה של גורמים מתחומים שונים, בהם תא"ל מיל' עיבל גלעדי, יו"ר חבר הנאמנים של המכללה האקדמית גליל מערבי, רס"ן ד״ר דוד אלקחר, שהוביל את ההאקתון לזכרו של ליאור בוקר יחד עם בתו של ליאור, אבישג, רונית נחמיה, מפמ״רית מידע ונתונים במשרד החינוך, פרופ׳ ורד וקנין-נוסבאום ופרופ׳ ארי נוימן מן החוג.

ד"ר פשר אומרת כי המטרה לגבש פתרונות, המשלבים בין פדגוגיה וטכנולוגיה, לטובת החינוך. "הקפדנו שתמהיל המשתתפים יכלול נציגים של כל הגורמים שקשורים לחינוך – הורים, מורים, חוקרים, תלמידים שלפעמים מקדימים את המורים ברעיונות לטכנולוגיה, ובעלי תפקידים בעמותות ובמשרד החינוך".

מארגני האירוע מזמינים יזמים, מנטורים ובעלי רעיונות להירשם להאקתון, שייערך בשיתוף עם אנשים ומחשבים.

קישור לקול הקורא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים