קארביין, שמפתחת טכנולוגיות לשירותי חירום, גייסה 25 מיליון דולר

הטכנולוגיה של החברה מאפשרת תקשורת והעברת מידע בין אזרחים, מוקדי חירום וגופים ממשלתיים ● קארביין גייסה עד כה 53 מיליון דולר ומעוניינת להתרחב, בעיקר בשוק האמריקני

אמיר אליחי, יוני יוטסון ואלכס דיזינגוף, ממייסדי קארביין. צילום: אבישי פינקלשטיין

קארביין, שעוסקת בפיתוח טכנולוגיות לשירותי חירום, הודיעה היום (ה') על גיוס של 25 מיליון דולר בסבב B. את הסבב הובילו הקרנות הנאקו ונצ'רס ואלסטד קפיטל פרטנרס, בשיתוף GMI Ventures והגנרל דיוויד פטראוס, שהיה ראש ה-CIA, כמו גם המשקיעים הקיימים שלה, ובהם Founders Fund & FinTLV.

ההשקעה תאפשר לחברה להמשיך להתרחב, בעיקר בשוק האמריקני, ולפתח מוצרים עתידיים לטובת שיפור יכולות התקשורת של גופי חירום, מה שיכול לסייע לשפר את האפקטיביות שלהם בזירות אירוע.

יש לציין שקארביין הוקמה ב-2015 על ידי אמיר אליחי, המשמש כמנכ"ל החברה, אלכס דיזינגוף, המוביל הטכנולוגי, יוני יוטסון, ראש צוותי הפיתוח, וליטל לשם, שהינה בעלת מניות בה. יחד עם הסבב הנוכחי מגיע הסכום שהחברה גייסה עד כה ל-53 מיליון דולר. המטה שלה ממוקם בניו-יורק ובנוסף, יש לה משרדים בתל אביב ובמקסיקו.

רשת אומני-צ'אנל לטובת תקשורת בין הפונה, המוקד והכוח בשטח

קארביין מציעה פלטפורמה מבוססת ענן, שמאפשרת למגיבים ראשונים בזירות אירוע ומוקדי חירום להיות בקשר עם אזרחים שפונים אליהם, ברשת רב ערוצית (אומני-צ'אנל) מאובטחת, ללא צורך בהתקנת אפליקציה. באמצעות הפלטפורמה ניתן להעביר מידע מאובטח בזמן אמת בין אזרחים, מוקדי חירום וגופים ממשלתיים – באמצעות שידורי וידיאו חיים, העברת תמונות, צ'טים, שיחות קוליות, שיחות VoIP, ניתוח שפה (NLP), אינטגרציה לאפליקציות ושיתוף תוכן בין הפונים למוקדי החירום לבין המוקדים עצמם. יצוין כי הגורם הפונה לקבלת השירות לא צריך להתקין אפליקציה מיוחדת.

בחברה אומרים כי היא משרתת יותר מ-400 מיליון אזרחים ברחבי העולם. בשנה שעברה המערכת שלה העבירה יותר ממיליון דקות וידיאו למוקדי החירום האמריקניים (911), וסיפקה לשירותי החירום מעל 155 מיליון מיקומים מדויקים של אירועים. מקארביין נמסר כי היא ביצעה ב-2020 פרויקט חדש בכל 10 ימים והזניקה את רווחיה ב-350%.

אליחי אמר כי "הטכנולוגיה שלנו, הרשומה במספר פטנטים, נותנת מענה לבעיות הדחופות ביותר בסיטואציות של חירום, לרבות חירום לאומי – שוק שצומח מאוד משנה לשנה". הוא ציין ש-"כאשר פרץ משבר הקורונה, ראינו שממשלות מתקשות להגיב לכמות חסרת תקדים של צרכים של אזרחים, והבנו שעלינו לפעול מהר. בתוך פחות מחודש השקנו כלים חדשים ללקוחות ברחבי העולם, שכולם נפרשו מרחוק. בנוסף, הקמנו ועדה מייעצת עם מומחים מהתעשייה, ובהם קירסטן נילסן ומייקל צ'רטוף, לשעבר מזכירי המשרד לביטחון המולדת בארצות הברית, ודיוויד פוליסון, שהיה ראש הסוכנות האמריקנית למצבי חירום (FEMA)".

לדברי הגנרל פטראוס, "קרביין מספקת יכולת קריטית לבטיחות הציבור. היכולת לספק תקשורת שקופה בין אזרחים, מוקדי חירום, מגיבים ראשונים, וגופים ממשלתיים ומקומיים תוכיח את החשיבות שלה ככל שהיא תשתלב במוקדי חירום, תציל חיים ותשפר ביצועים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים