נשים ומחשבים: נופר משרקי, פקאן

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: נופר משרקי, מהנדסת למידת מכונה בחברת פקאן

נופר משרקי, מהנדסת למידת מכונה בחברת פקאן. צילום פרטי

שם: נופר משרקי 

תפקיד: מהנדסת למידת מכונה בחברת פקאן (Pecan).

ותק בתפקיד: שנתיים. הצטרפתי ל-פקאן בנובמבר 2018.

תפקידים קודמים: תפקידים טכנולוגיים שונים ביחידת המודיעין 8200. 

השכלה/שירות צבאי: תואר ראשון במדעי המחשב, ומסיימת בימים אלו את התואר השני שלי במדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה. שירות צבאי של 7 שנים ב-8200.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? כשהייתי בת 14 קיבלתי בדואר מכתב שמזמין אותי למיונים לתואר ראשון במדעי המחשב – בזמן התיכון, במסגרת תכנית לנוער מצטיין בלימודים. לא ידעתי כל כך מה זה אומר, אבל זו נראתה לי כמו הזמנות טובה להסב גאווה להורים שלי, אז הלכתי על זה. לשמחתי זו הייתה החלטה נכונה עבורי, גיליתי עולם שלם שאני כל כך אוהבת, שלא הכרתי לפני. אני לא יכולה לדמיין את עצמי עוסקת במשהו אחר.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? זו שאלה מורכבת, אני חושבת שהאפליה שקיימת היא ברוב המקרים לא גלויה. קיימות הטיות קוגניטיביות, שנמצאות עמוק בתת-מודע של כולנו, ועלולות למנוע מנשים לקבל הזדמנויות שוות. בנוסף, אני חושבת שקיימת הסללה מגדרית מגיל צעיר, שמנתבת נשים למקצועות אחרים ולא טכנולוגיים. ככה שמלכתחילה נשים הן מיעוט בתעשייה וכשאין מודל לחיקוי, קשה גם לחלום ולדעת שאפשר.
לצורך העניין, את לימודי התואר הראשון במדעי המחשב עשינו חמישה-עשר תלמידים, מתוכם ארבע בנות בלבד, ובמגמת מחשבים ו-5 יחידות מתמטיקה היחס היה עוד פחות מעודד.
אני חושבת שהמצב משתפר, אבל עדיין קיימים פערים בין גברים לנשים בתעשייה, שבאים לידי ביטוי בפערי שכר, תהליכי מיון, קידום לתפקידים בכירים ועוד. וכדי לצמצם אותם, צריך להיות מאוד מודעים ולבחור לפעול בשביל לשנות את זה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לשמחתי לא, אני מאוד שמחה וגאה להיות מוקפת באנשים עם מודעות גבוהה, שעובדים כדי שזה לא יקרה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מרים משען

    איזה תשובה מנומקת ונכונה לגבי הפליית נשים בעולם הטכנולוגיה מי אם לא את ושכמותך יכולים לחולל את השינוי גם ביכולותיך הגבוהה מקצועית ובחוכמתך הטבעית פשוט מבריקה עלי והצליחי

אירועים קרובים