ח"כ יעל רון בן משה מונתה ליו"רית ועדת המדע והטכנולוגיה

ח"כ רון בן משה תמלא את מקומה של היו"רית הקודמת, ח"כ לשעבר עינב קאבלה, שהתפטרה מהכנסת והצטרפה למפלגה של חולדאי ● היא ילידת קיבוץ געתון והייתה עד כה מנכ"לית אשכול רשויות גליל מערבי

ח"כ יעל רון בן משה.

ועדת המדע בחרה היום (ד') את הח"כית החדשה יעל רון בן משה (כחול לבן) כיו"רית החדשה של ועדת המדע והטכנולוגיה, במקומה של הח"כית לשעבר עינב קאבלה, שפרשה מכחול לבן והצטרפה למפלגת הישראלים של רון חולדאי. זאת, במסגרת דיון מיוחד של הוועדה, שכונס כדי לאשר את בחירתה.

ח"כ רון בן משה היא חלק ממפלגת חוסן לישראל, שבני גנץ עומד בראשה (ובראשות כחול לבן). היא נכנסה לכנסת באחרונה, לאחר התפטרותו של ח"כ לשעבר עופר שלח, שפרש מיש עתיד, שאף היא רצה לכנסת במסגרת כחול לבן, והקים את מפלגת תנופה.

יש לציין שח"כ רון בן משה מגיעה מתפקידי ניהול בכירים בשלטון המקומי, ועד לכניסתה לכנסת הייתה מנכ"לית אשכול רשויות גליל מערבי. היא ילידת קיבוץ געתון ואם לשלושה ילדים. בעלה, דורון, הוא מפתח תוכנה וראש צוות בחברות ביטחוניות ורפואיות. אבי בעלה, צבי בן משה (צוילי), היה עוזרם של יגאל אלון ויצחק רבין ז"ל, ומזכיר תנועת המושבים.

יו"ר הכנסת: "מקווה שתימצא הדרך להמשך פעילות הוועדה – למרות הבחירות"

את הדיון פתח ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), יו"ר ועדת הכנסת, ואחר כך נשא דברי ברכה יו"ר הכנסת, יריב לוין (הליכוד). הוא אמר כי "נכון שח"כ רון בן משה נבחרה לתקופת ביניים, אבל המשטר בישראל מחייב רציפות והימצאות של 120 ח"כים מכהנים". לוין ציין שאמנם, בתקופת הפגרה פעילות ועדות הכנסת מוגבלת והן מתכנסות רק באישור ועדת ההסכמות, אלא ש-"לאור המצב, אם הוועדה תמצא לנכון להעלות לדיון נושאים דחופים וחשובים, אני מקווה שתימצא דרך להמשיך את הפעילות".

היו"ר לוין, יחד עם הח"כים גינזבורג וחבר הוועדה יעקב מרגי (ש"ס), שיבחו את עבודתה של היו"רית הקודמת, קאבלה, וציינו כי בתקופה הקצרה שבה כיהנה היא הצליחה לקדם חוקים. גם ח"כ רון בן משה בירכה את קודמתה. היא ציינה כי גם בתקופת הביניים הזו, עד לבחירות, הוועדה תמשיך לעקוב אחרי הנושאים העומדים על הפרק. "אני מכירה את האתגרים המדעיים והטכנולוגיים של כלל החברה הישראלית. הקורונה הציפה את הפערים הדיגיטליים הגדולים. לא מספיק שיינתנו מחשבים לכל הילדים, צריך לוודא שהם יקבלו את החינוך הטוב ביותר", אמרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים