אמזון רכשה 11 מטוסים משומשים עבור שירותי הובלת המטענים שלה

עד כה פעלה חברת ההובלה האווירית של ענקית הקימעונאות אונליין - אמזון אייר שמה - בתוך שימוש רק במטוסים חכורים, אבל מעתה יהפכו מטוסי הנוסעים לשעבר של החברות דלתא ו-ווסט ג'ט, מסוג בואינג 767-300, לרכושה, ויעמדו לשימושה הבלעדי

עיבוי לצי מטוסי התובלה של אמזון. צילום: וויקיפדיה

חברת אמזון (Amazon) הודיעה כי רכשה לראשונה מטוסים שישמשו אותה להובלת מטעניה. 11 מטוסי בואינג 767-300 משומשים נרכשו מחברות התעופה ווסט ג'ט איירליינס הקנדית ודלתא איירליינס האמריקנית.

לפי ההודעה לתקשורת שפורסמה אתמול (ג'), אמזון קנתה את המטוסים המשומשים כדי שיעבו את צי מטוסי התובלה למטעניה, ואולם מדובר בפעם הראשונה שענקית הקמעונאות אונליין רוכשת מטוסים במקום לחכור אותם, לצורך הפעלת מערך המטענים האווירי שלה – תחת חברת הבת אמזון אייר (Amazon Air) – הצומח במהירות.

החברה בישרה כי היא קונה שבעה מטוסים משומשים מדלתא ועוד ארבעה מווסט ג'ט. מטוסי ווסט ג'ט יעברו הסבה ממטוסי נוסעים למטוסי מטען, ויצטרפו השנה לצי של אמזון, בעוד שמטוסי דלתא שנרכשו יחלו בטיסות תובלה רק ב-2022.

העסקה התאפשרה ככל הנראה לנוכח ירדה חדה במחירי מטוסים, שצנחו עקב מגיפת הקורונה והעובדה שמטוסי נוסעים הפכו לכלי פחות נחוץ בגללה. לנוכח המצב, חברות תעופה מיהרו "לכווץ" את הצי שלהן.

"המטרה שלנו היא להמשיך לספק משלוחים ללקוחות ברחבי ארה"ב, באופן שהם מצפים מאמזון, ורכישת מטוסים משלנו היא הצעד הטבעי הבא לקראת מטרה זו", אמרה שרה רואדס, סמנכ"לית אמזון גלובל אייר. "שילוב של מטוסים חכורים וגם כאלו שבבעלותנו בצי ההולך וגדל מאפשר לנו לנהל טוב יותר את הפעילות שלנו, מה שמסייע לנו לעמוד בקצב, לצורך עמידה בהבטחות ללקוחות שלנו".

חבילה של ענקית הקמעונאות אונליין. אמזון. צילום: BigStock

חבילה של ענקית הקמעונאות אונליין. אמזון. צילום: BigStock

ה-11 מצטרפים לצי ענק של יותר מ-80 מטוסים חכורים

הענקית מסיאטל הרחיבה במהירות את פעילות המטען האווירי שלה בשנים האחרונות, כחלק מהמאמץ לזרז את משלוח החבילות ללקוחות ולהשוות את יכולותיה לאלו של חברות כמו UPS.

אמזון אייר, שנקראה בעבר אמזון פריים אייר, היא חברת תעופה למטענים שהושקה ב-2016, ואשר מובילה אך ורק מטען וחבילות של חברת אמזון. החברה חוכרת את כל מטוסיה מחברות תעופה אחרות. בשנת 2017, היא שינתה את שמה מאמזון פריים אייר לאמזון אייר, כדי להבדיל את עצמם משירות משלוחי הרחפנים של הענקית, עם זאת, הלוגו Prime Air נותר על מטוסיה.

ביוני, כאשר החברה הודיעה על חכירת 12 מטוסים נוספים, היא ציינה כי המהלך יביא את צי המטוסים החכורים שלה לכך שימנה יותר מ-80 כלי טייס, המופעלים על ידי קבלנים. כעת מצטרף לצי הנכבד הזה גם מערך המטוסים בבעלות החברה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים