אפל סילקה מחנותה את אפליקציית המסיבות הסודיות Vybe Together

היישום נועד לארגון של מסיבות אסורות והזמנת משתתפים אליהן בתקופת הקורונה שבה, כידוע היטב לכל, חובה להישמר מהתקהלות ולהקפיד על ריחוק חברתי ● האם הפעולה תמנע גם משירותים דומים מלהמשיך לפעול?

אסור לארגן מסיבות דרכה. ה-App Store. צילום: BigStock

אסור לארגן מסיבות דרכה. ה-App Store. צילום: BigStock צילום: BigStock

Vybe Together – אפליקציה שנועדה לתכנון וניהול מסיבות פרטיות וסודיות – קיבלה באחרונה מאפל (Apple) בעיטה. ענקית ה-iPhone העיפה אותה מחנות האפליקציות שלה, ה-App Store, כך דיווח The Verge.

הפלטפורמה פרסמה את עצמה כמקום בו משתמשים יכולים "למרוד" במקובל כיום בעידן הקורונה – ריחוק חברתי, הקפדה על מסיכות וכללים שהתווה הממשל כמו הימנעות מהתקהלות – ולהשתתף או לארח מסיבות מחתרתיות.

בישראל אנחנו כרגע בסגר, כך שבעיקרון היינו אמורים להיות בבתים ובוודאי שלא במסיבות, ואולם גם בחלקים רבים העולם בכלל ושל ארצות הברית בפרט, לאורך רוב השנה האחרונה, מסיבות המאורגנות באמצעות היישום היו בלתי חוקיות בשל מגבלות הקורונה.

שירות לארגון מסיבות אסורות. Vybe Together. צילום מסך מדף הפייסבוק

שירות לארגון מסיבות אסורות. Vybe Together. צילום מסך מדף הפייסבוק

שירות מחתרתי לאלפי משתמשים

השירות של Vybe Together עובד בצורה כזו שראשית על המשתמשים החדשים באפליקציה להגיש בקשה לחברות בה. בהמשך על המארגן 'לקבל' את משתתפי המסיבה, אחרת לא יוכלו להיחשף לכל פרט על האירוע. ולבסוף, מיקום המסיבה נותר סודי ונחשף רק שעתיים לפני תחילתה למוזמנים אליה.

Vybe Together זכתה לחשיפה באפליקציית הווידיאו טיק-טוק (TikTok), הפופולרית בקרב צעירים. סרטונים שהתפרסמו בפלטפורמה קידמו, למשל, מסיבות שנה חדשה (סילבסטר) סודיות. אבל חשבון Vybe Together כבר אינו בנמצא גם טיק-טוק עוד.

יצוין כי בחלק השאלות הנפוצות (FAQ) של אתר האפליקציה נכתב כי היא מיועדת ל"מפגשים קטנים", וכן שלפי הדיווחים, לאפליקציה היו רק כמה אלפי משתמשים.

בנוסף לכך, לפלטפורמה המסוימת יש כבר כמה אלפי יישומים מתחרים, שלא ברור כעת אם אפל או גורם אחר "יטפלו" גם בהם, כדי לחסום את האפשרות לעשות בשירותים אלו שימוש ולהתקהל. ואם כן – האם באמת אפשרי שלא יצוצו עוד (ועוד) אפשרויות לארגון מפגשים אונליין, למשל דרך רשתות חברתיות או יישומים כדוגמת טלגרם, בהמשך?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים