סערה בפייסבוק: העובדים מוחים על הקמפיין שלה נגד אפל

עובדי פייסבוק מתבטאים בחריפות נגד החברה שלהם, וטוענים כי היא רק דואגת לעצמה בהתנגדותה לשינויים בכללי הפרטיות שאפל תיישם בקרוב במערכת ההפעלה שלה ● עובדים: "זה גורים לה להיראות כמו 'וירוס טרויאני טיפוסי'.

דף הקמפיין של פייסבוק נגד אפל

עובדי פייסבוק (Facebook) מתבטאים בחריפות נגד החברה שלהם, וטוענים כי היא רק דואגת לעצמה ומתנהגת כמו "וירוס" בהתנגדותה לשינויים בכללי הפרטיות שאפל (Apple) תיישם בקרוב במערכת ההפעלה של מכשירי ה-iPhone וה-iPad.

כזכור, אפל הודיעה, כי היא מתכוונת לבצע ב-iOS 14 שינויים, שאמורים להקל על משתמשים למנוע מעקב אחר פעילויותיהם באפליקציות ובאתרים. פייסבוק יצאה בקמפיין נגד השינויים, וטוענת כי אפל מעמידה פנים שהיא דואגת לפרטיות המשתמשים, וכי בעצם היא מסתירה את הכשלים שלה עצמה בפרטיות, מפלה לטובה את האפליקציות שלה ומעתיקה את המיקוד שלה ממוצרי חומרה חדשניים לכיוון ותקשורת ותוכנה מבוססת נתונים. אפל מצידה הגיבה ואמרה, כי המשתמשים "צריכים לדעת כאשר הנתונים שלהם נאספים ומשותפים עם אפליקציות ואתרים אחרים – ושיש לתת להם את הבחירה אם לאפשר זאת או לא".

לפי דיווח ב-Buzzfeed News, התפתח בחברה שיח פנימי ער, שהתבטא בשיחות ומצגות פנימיות, שבו הביעו העובדים ספקנות וחששות באשר לדרך שפייסבוק מציגה את הנושא.

"זה נראה כאילו שאנחנו מנסים להצדיק מעשים רעים באמצעות הסתתרות מאחורי אנשים עם מסר חיובי", כתב אחד העובדים בתגובה לפוסט של דן לוי, סגן נשיא למודעות ולמוצרים עסקיים בפייסבוק, ברשת הפנימית של החברה.

"האם איננו מודאגים שהעמדה שלנו להגן על עסקים (קטנים ובינוניים) תפעל נגדנו, כי אנשים יראו זאת כאילו פייסבוק מגינה על העסקים שלה?" כתב עובד אחר.

עובד אחר הביע תמיהה מדוע פייסבוק פשוט אינה מציגה למשתמשים בצורה חיובית את אישור תכונות המעקב, כמו שאמזון, למשל, עושה בקרב מנויי Prime שלה, כשהיא מציעה להם בתמורה הנחה על רכישות.

למרות שבכירי החברה ניסו להסביר שהקמפיין של החברה אינו קשור למודל העסקי שלה, אלא לגישה העוינת של אפל לפייסבוק, נראה שרבים מהם לא השתכנעו.

אחד העובדים אף כתב, כי הקמפיין של פייסבוק גרם לה להיראות כמו "וירוס טרויאני טיפוסי". "הרי אנחנו לא נהיה היחידים שיוכלו לעקוב אחרי אנשים ללא ידיעתם – כל חברה תוכל לעשות זאת, אפילו סטארט-אפים קטנים ושחקנים מרושעים", הוא כתב. "הדבר היחיד שאני שומע, שוב ושוב, הוא ש'זה רע לעסקים', והייתי באמת רוצה שמישהו למעלה יגיד בפירוש, ש'לאנשים טוב יותר אם הם לא יידעו מה אנחנו עושים, אם לא נסביר להם את עצמנו, אם לא תהיה להם האפשרות לאפשר או לא לאפשר את הפרקטיקות שלנו, אם נסתיר את זה ככל האפשר מאחורי כל מיני תכונות, ואז נשיג מהם בסתר הסכמה לעקוב אחריהם תוך שאנו ממעיטים בערך של זה".

דוברת פייסבוק, אשלי זנדי, אמרה, כי מאז השקת הקמפיין "שמענו מעסקים קטנים רבים מכל העולם, שמודאגים מכך שהשינויים של אפל יפגעו בעסקיהם. מאחר שזהו זמן קריטי כל כך לעסקים האלה, אנחנו נמשיך לשתף את הסיפורים האלה עם הציבור ועם העובדים שלנו".

"אנחנו נמשיך להגן בתוקף על האפשרות של אנשים ועסקים לבחור בשירותים שלנו, בפרסום ובאפליקציות בשל הערך שהם מביאים", ציין כריס סג'רו, דובר נוסף של פייסבוק.

פייסבוק, דרך אגב, לא מתירה למנהלים לדבר על הנושא עם התקשורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים