הכירו את הרובוטקסי של זוקס שבבעלות אמזון

זוקס - חברה בת של אמזון, הציגה את הרובוטקסי הראשון שלה – מכונית חשמלית ללא נהג, עמוסה בחיישנים, ללא הגה ועם גג שקוף, שיכולה להסיע עד ארבעה אנשים במהירות של עד כ-120 קמ"ש

הרובוטקסי של זוקס. צילום: זוקס

זוקס (Zoox) – חברה בת של אמזון (Amazon), שנרכשה על ידה ביוני השנה, הרימה את המסך מעל הרובוטקסי הראשון שלה – מכונית חשמלית ללא נהג, שפותחה על ידה בשש השנים האחרונות – מעין קובייה על גלגלים, עמוסה בחיישנים, ללא הגה ועם גג שקוף, שיכולה להסיע עד ארבעה אנשים במהירות של עד כ-120 קמ"ש.

המכונית יכולה לנסוע לשני כיוונים ויש לה מערכת 4X4 – יכולות ששולבו בה, לדברי החברה, כדי לאפשר לה לתמרן באזורים עירוניים צפופים ולשנות כיוונים ללא צורך בהילוך אחורי. תכונות אלה גם מבדלות אותו מהמכוניות ללא נהג של המתחרות, כמו ויימו של אלפבית, ג'נרל מוטורס, אובר וטסלה.

פנים הרכב נראה כמו קרון רכבת קטן – שני מושבים מול עוד שני מושבים, והוא מצויד בסוללה של 133 קילו-ואט לשעה, שלדברי זוקס תאפשר לו לפעול יותר מ-16 שעות ברציפות לאחר טעינה אחת. החברה לא ציינה את טווח הקילומטרים שהסוללה מכסה.

מבט פנימה. צילום: זוקס

מבט פנימה. צילום: זוקס

לא חסרים בו, כמובן, פינוקים נוספים, כמו מערכת כריות אוויר לרכבים דו-כיווניים בכל אחד מהמושבים, ומושבי נוחות שעוטפים את הנוסעים, שזוקס מדמה להגנת חמישה כוכבים לכל ארבעת הנוסעים, וציינה גם, שהרכב עבר את מבחני הריסוק של המינהל הלאומי לבטיחות הנסיעה בדרכים האמריקני.

הרכב מצויד במערך של מצלמות, חיישני רדאר ו-LiDAR בארבע פינותיו – שמונעים את ה"נקודות המתות" האופייניות ומעניקים לו שדה ראייה של 270 מעלות, מה שמאפשר לו, לדברי החברה, לזהות ולעקוב בוצרה רצופה אחר עצמים בקרבתו ומאחוריו, כולל הולכי רגל, רוכבי אופניים ומשתמשי דרך אחרים.

הרובוטקסי של זוקס מיועד להזמנת נסיעות בסביבה עירונית, וכרגע הוא נבחן בדרכים צדדדיות בשלוש ערים – לאס וגאס, פוסטר סיטי וסאן פרנסיסקו. לדברי החברה, הרובוטקסי עדיין לא מוכן לשימוש מסחרי, אך "ההשקה שלו מציינת אבן דרך חשובה בחזון שלנו לבנות צי של רובוטקסי'ם אוטונומיים ושירות הזמנת נסיעות".

בראיון עם מנכ"ל זוקס, אייצ'ה אוונס, הוא אמר לבלומברג כי החברה מתכננת להשיק שירות נסיעות מבוסס אפליקציה, אם כי בלי לפרט מתי בדיוק, לבד מהעובדה שזה יקרה ב-2021, כשהשווקים הראשונים יהיו סאן פרנסיסקו ולאס וגאס. עוד הוא אמר, כי שירות הרובוטקסי עשוי גם להתרחב לשינוע חבילות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים