אפל עובדת על מודם משלה

כדי להפחית עד כמה שניתן, ועד בכלל, את התלות בשבבים שקוולאקום מייצרת, הענקית מקופרטינו כבר החלה במהלך 2020 את הפיתוח של המודם העצמאי שלה, שייתן תשובה אלחוטית וסלולרית כאחד

הפסידה בעוד קרב זכויות יוצרים. אפל. צילום: BigStock

מסע עצמאות החומרה של אפל (Apple) עדיין, כך מתברר, כנראה לא הגיע לסיומו. אחרי שהשיקה מחשבים המבוססים על מעבד ה-M1 שהיא פיתחה, ואחרי שנודע שהיא מכינה עוד כמה מעבדים חדשים לטובת שלל מחשביה השונים – כולל הנייחים – מתברר שאפל גם מתכננת מודם משלה.

לפי הדיווחים, אפל כבר החלה במהלך השנה הנוכחית את הפיתוח של המודם העצמאי שלה, שייתן תשובה אלחוטית וסלולרית כאחד, והמטרה ברורה: להפחית עד כמה שניתן, ועד בכלל, את התלות בשבבים שקוולאקום (Qualcomm) מייצרת.

אבל כנראה שמדובר במהלך שלא ממש צריך להפתיע. אמנם בשנה שעברה קוואלקום ואפל הגיעו להסדר, אחרי תביעות הענק ההדדיות שנמשכו כמה שנים טובות, אבל באותה נשימה רכשה אפל מאינטל (Intel) את כל מה שקשור בייצור מודמים סלולריים, כולל 2,000 עובדים וכולל כל הקניין הרוחני, והיה ברור בדיוק לאן היא מכוונת בכך – ולא בכדי היא השקיעה באותה עסקה מיליארד דולר.

עוד לפני המודמים והמעבדים, אפל כזכור עשתה את אותו תרגיל גם לגבי השבבים הגרפיים שהיא שילבה בטלפונים שלה, כך שהמטרה ברורה ומדויקת: ייצור עצמי מלא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים