ההיי-טק הישראלי כובש את דובאי

החברים בחברה החדשה שלנו מארחים בימים אלה את כנס הטכנולוגיה השלישי בגודלו בעולם, שיש בו נוכחות יפה מאוד של ההיי-טק הישראלי ● מי ומי בנצפים? לפניכם סנונית ראשונה של רשמים ותמונות מהאירוע

07/12/2020 16:45
כנס Gitex חוזר, אם כי לנו, הישראלים, זאת הזדמנות ראשונה להשתתף בו "באופן רשמי", לאחר חתימת הסכם השלום. צילום: פלי הנמר

פעמי השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות ושפע ההזדמנויות שהוא מביא אתו שימחו גם אותי ועוררו את סקרנותי. אני תמיד אוהב להגיע למקומות שלא הייתי בהם, לפגוש באנשים ושותפים חדשים, ולחוות תרבויות וטכנולוגיות בכל ומכל רחבי העולם.

כנס הטכנולוגיות Gitex, שמתקיים השבוע בדובאי, סיפק לי ולרעייתי, הקוסמת דליה אסיא-פלד, הזדמנות מצוינת לכך. מדובר בכנס הטכנולוגי השלישי בגודלו בעולם, ועשרות אלפי המשתתפים בו מתארחים במרכז הכנסים הענק של דובאי – מרכז הסחר העולמי-מקומי. בניגוד לישראל ולרוב העולם, בדובאי מתירות הרשויות לקיים כנסים פיזיים, והמפגש פנים מול פנים מחליף את המפגש הווירטואלי, שגם הוא טוב, אבל הרבה פחות מאשר לראות בצורה בלתי אמצעית את עמיתיך ובני שיחך. כולם, יש לציין, שומרים כאן מכל משמר על הריחוק החברתי ועטיית המסכות.

כ-20 חברות סטארט-אפ ישראליות מציגות כאן את מרכולתן, ועל זה תוכלו לקרוא יותר בהרחבה כאן. אלא שהנוכחות הישראלית לא מסתכמת בכך: נמצאים כאן בכירים רבים מהארץ, בהם יו"ר מכון היצוא, אדיב ברוך, שציין מעל בימת הכנס כי הוא משוכנע ש-1,000 ישראלים משתתפים בו. לא פחות. מדובר במספר הגדול פי 10 מזה של אלה שהשתתפו במשלחת שבראשה הוא עמד, שביקרה בדובאי לפני כחודש.

יצוין כי מכון היצוא שותף עם בנק הפועלים בכנס מעבר לעסקים – Beyond Business, שמתנהל גם הוא בדובאי בימים אלה. לפני שבועיים המכון פרס את חסותו על משלחת של הבנק המתחרה – בנק לאומי.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

כנס Gitex 2020 אמור היה להיערך באוקטובר – אותו החודש שבו נערך האירוע בשנה שעברה. אלא שהוא נדחה עקב הקורונה, על אף שדובאי נותרה ירוקה במשך רוב התקופה. עתה הבינו מארגני הכנס כי בשלו התנאים לקיימו, בהתאם להוראות "התו הסגול" המקומי. באירוע משתתפות מעל 1,200 חברות מציגות, כולל סטארט-אפים ורשויות ממשלתיות מכ-60 מדינות – בהן, כאמור, ישראל. הגיעו אליו גם יותר מ-200 משקיעים מסוגים שונים מ-30 מדינות. בשנה שעברה השתתפו באירוע יותר מ-100 אלף (!) מבקרים מ-140 מדינות. על אף שמדובר בצניחה של 60% במספר המבקרים השנה, יש כאן הישג משמעותי, שכן זהו האירוע הפיזי הגדול הראשון בעולם כולו מאז חודש מרץ השנה.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

נצפו משמאל: דליה אסיא-פלד, ד"ר צבי מרום, מנכ"ל באטמ (BATM) וראש איגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים, וג'ורג' גיילס.

גיילס הוא בעל MEA Consulting, המייצגת את Gitex בישראל וארגנה משלחת של מציגים לכנס. באטמ פעילה כבר כ-30 שנים באספקת מוצרים ופתרונות לתעשיית ההיי-טק בארץ ובחו"ל, בתחומי מערכות זמן אמת ורישות, כמו גם מערכות ביו-מדיקל. בין שני תפקידיו, שדורשים הרבה השקעה, ד"ר מרום מייעץ לארגונים ולחברות לא מעטות כיצד להגיע נכון לשוק, והוא גם מרצה מבוקש בתחומי התמחותו. עוד יש לציין שד"ר מרום הוא רופא וכן בעל תואר בתחום ההנדסי. מה שנקרא איש אשכולות.

מה עושה דליה אסיא-פלד, מנכ"לית קבוצת אנשים ומחשבים בכנס – בנוסף להצטרפותה אליי, יזם ומנהיג הקבוצה? ובכן, יש לאסיא-פלד כובע נוסף, כחברת ועדת ההשקעות של מועדון המאה בישראל, שבראשו עומד יעקב נויברט-נוי. בכנס Gitex אסיא-פלד נפגשת עם אנשי עסקים מהאמירויות ומציגה להם את פעילות המועדון, על מנת לעניין אותם בהשקעות בתחומי ההיי-טק והתשתיות בישראל.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

יחד עם דליה אסיא-פלד נצפה פיני כהן, מבכירי המנהלים והמשקיעים בישראל. בעשור האחרון, כהן משמש כשותף בקרן התשתיות נוי, שהשתתפה בפרויקטים מעניינים בישראל: עיר הבה"דים בנגב, הפעלת כביש 6, תחנת כוח תרמו-סולארית באשלים עם שיכון ובינוי, ועוד. כהן, שניהל בעברו חברות ביטוח, הצליח לגייס למיזם את מיטב המשקיעים המוסדיים: החברות מנורה, הפניקס, מגדל, אלטשולר-שחם ודומותיהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים