חדש: משתמשים יוכלו לצלם רחובות ל-Google Street View

גוגל מבינה שהרכבים שלה לא יכולים לקלוט את כל השינויים בבתי וברחובות הערים והחלה בניסוי, שמאפשר למשתמשים להעלות תמונות לשירות שלה ● כרגע הניסוי מתקיים בניו-יורק, טורונטו ובכמה ערים בניגריה, אינדונזיה וקוסטה ריקה

רכב של Google Street View. צילום: Hayaain/BigStock

Google Street View הוא שירות שמאפשר כיצד נראה יעד בכתובת נתונה – בין אם אתם רוצים להגיע אליו ובין אם אתם סתם מתעניינים. נקודת המבט הייחודית הזו אמנם לא מציעה מיפוי מלא ברמת הרחוב לכל נקודה על פני האדמה, אבל היא כוללת כיסוי נרחב, שמאפשר אפילו לצאת לטיולים וירטואליים.

אחת הבעיות הגדולות של המאגר הענק הזה, שכדי להכין אותו שלחה גוגל לפני שנים לרחובות אלפי מכוניות מיוחדות עם מצלמות 360 מעלות על גגן, היא שיכולת הריענון של התמונות קלושה. החברה לא יכולה לשלוח שוב ושוב כמות גדולה כזו של רכבים, כדי לצלם את הרחובות בתדירות גבוהה.

הפתרון הטבעי, שעליו גוגל הכריזה לפני ימים אחדים, הוא להשתמש במיקור המונים. החברה פתחה בניסוי שבו היא תאפשר למשתמשי טלפוני אנדרואיד, עם האפליקציה Google Street View, שזמינה בחנות האפליקציות הרשמית, לצלם רחובות. האפליקציה תאפשר להכין מהתמונות מבט רחוב תקני, ואפילו סרטון קצר, והיא גם תדע היכן לשתול אותו במפה הכללית, באמצעות מידע לווייני שיישמר עם הצילום.

ידע זה יאפשר להראות, לדוגמה, שעסק חדש החליף ישן, לעדכן שעות פעילות של עסק קיים, להציג בניין שהחליף אחר בפרויקט פינוי בינוי וכדומה. במקום שבו תהיה התנגשות בין תמונה של משתמש לתמונה של גוגל, שצולמה באמצעות רכב שלה, שתי התמונות יוצגו זו לצד זו, עם סימון מתאים.

הדרך למימוש מלא עדיין רחוקה. השירות החדש יצא למבחן בניו-יורק, בטורונטו ובמספר ערים בניגריה, אינדונזיה וקוסטה ריקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים