פייסבוק נכנסת בצעדים ראשונים לעולם הגיימינג בענן

ענקית הרשתות החברתיות מציעה למשתמשיה אפשרות להתחיל לשחק בהזרמה דרך הפלטפורמה ● השירות - שכבר החל בארה"ב ויתפשט הלאה בהמשך הדרך - יאפשר, ככל הנראה בעתיד, לשחק משחקים "כבדים" ומתוחכמים מכל סוג של מכשיר אנדרואיד וב-Web

לשחק בהזרמה בפלטפורמת המדיה החברתית הפופולרית. פייסבוק גיימינג. צילום מסך: פייסבוק

פייסבוק (Facebook) עושה צעדים ראשונים לתחום הגיימינג בענן.

הענקית ממאנלו פארק לא יכולה לעמוד מנגד כשמתחרותיה הגדולות מציעות שירותי הזרמת משחקים, כמו גוגל סטאדיה (Google Stadia) ואמזון לונה (Amazon Luna), והציגה כעת גם היא תכונת משחקים בענן, המאפשרת למשתמשים להזרים מספר משחקים סלולריים, דרך אפליקציית אנדרואיד והאינטרנט, ללא הורדות או דאגות לגבי ביצועי המכשור שלכם.

יצוין כי פייסבוק, לפחות נכון לעכשיו, טוענת כי היא לא רואה "נתיב בר-קיימא" לגישה למשחקים בעבור מכשירי iOS, אפילו באינטרנט, בשל המדיניות של אפל (Apple) בנדון.

"גישה חסרת תקדים למשחקים בכל מסך"

ג'ייסון רובין, סמנכ"ל תחום המשחק (Play) בפייסבוק, כתב בפוסט שהעלתה החברה עם הבשורה כי "היום אנו מודיעים כי פייסבוק גיימינג (Facebook Gaming) השיקה כמה משחקים בהזרמה בענן באפליקציית פייסבוק ובדפדפן – הניתנים למשחק מיידית, ללא צורך בהורדות".

רובין הוסיף וסיפר כי "לאחרונה היו לנו 200,000 איש שמשחקים את משחקי הענן שלנו בשבוע באזורים מוגבלים, אז למרות שזה לא בדיוק סוד, אני נרגש לספר על מה שאנחנו בונים. הזרמת משחקים בענן מבטיחה לספק גישה חסרת תקדים למשחקים בכל מסך".

השירות כבר החל להיות זמין ברחבי ארה"ב, בתחילה בקליפורניה, טקסס, ובמדינות בצפון-מזרח ארה"ב וכן בניו יורק, פנסילבניה ווירג'יניה. התרחבות השירות, מן הסתם גם אל מחוץ לגבולות ארצות הברית, צפויה ב"חודשים הקרובים".

בניגוד לאמזון או גוגל, לפייסבוק, לפי מה שהיא טוענת, אין שאיפות להחליף את הקונסולה הקלאסית או את משחקי המחשב עם היצע הענן שלה. מדובר בסך הכל על הוספת אפשרות להזרמת משחקים בשירות הליבה שלה, ולא על החלפת הקיים. אין בכוונתה של הענקית ממאנלו פארק להשיק שירות ייעודי, והיא גם הזהירה כי לסטרימינג "יש עוד דרך ללכת". למרות זאת, סביר להניח שאם פייסבוק מנסה את כוחה בתחום – היא רוצה לספק יותר ממשחקי רשת פשוטים.

היו זמנים בפייסבוק. FarmVille. צילום: BigStock

היו זמנים בפייסבוק. FarmVille. צילום: BigStock

לדברי רובין, הסיבה שפייסבוק חוקרת את הגיימינג בענן היא משום שהחליטה לפתוח את סוגי המשחקים שהיא יכולה להציע. החברה החלה את דרכה במשחקים לפני יותר מעשור, עם להיטים מבוססי פלאש שכולם התמכרו אליהם, כמו FarmVille. אחר כך החברה עברה ל-HTML5 לצורך הפעלת פלטפורמת Instant Games שלה, אך שתי הטכנולוגיות הללו מוגבלות יחסית לחוויות קטנות ופשוטות יותר. כעת, אם תצלח דרכה, היא עשויה להביא בהזרמה בענן אפשרויות מישחוק משמעותיות יותר למשתמשיה, ואולי בכך לפתות יותר צעירים להשתמש בפלטפורמה המקשישה.

בין המשחקים שפייסבוק כבר מציעה כעת נמצאים משחקים מוכרים, אך לא בהכרח שוברי קופות, כולל: המירוץ Asphalt 9: Legends, כותר ההיאבקות WWE SuperCard, משחק הגולף PGA Tour Golf Shootout, הכותר Mobile Legends: Adventure ומשחק הסוליטייר Solitaire: Arthur's Tale. משחקים נוספים יהיו זמינים בסטרימינג ב"שבועות הקרובים ", כך בישרה פייסבוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים