לגיל השלישי: לשמור על קשר באמצעות הטלוויזיה הביתית

חברת הסטארט-אפ ספארקו וענאגל נקסט של החברה לפיתוח הגליל פיתחו רשת חברתית ידידותית לגיל השלישי באמצעות חיבור לטלוויזיה

לתקשר עם משפחה וחברים בטלוויזיה הביתית. צילום: יח"צ

בתקופה זו של משבר הקורונה חווים הקשישים, שרק לעיתים רחוקות פוגשים באנשים, את הקושי להתחבר ולתקשר באמצעים טכנולוגים מתקדמים. הריחוק החברתי, שאמנם מונע ממבוגרים להידבק בקורונה – גורם גם לבדידות שיכולה להגביר דיכאון וחרדה.

הסטארט-אפ הישראלי ספארקו (Sparko), המרכז את פעילותו כרגע בבריטניה, פיתח בעלות של כמיליון שקלים פלטפורמה חברתית לאנשים בגיל השלישי, המאפשרת למבוגר להחליף את מכשיר הטלפון הנייד שלו בשלט הטלוויזיה המוכר, הידידותי והייעודי, שעוצב במיוחד לצורכי תקשורת באמצעות הטלוויזיה.

באמצעות המערכת שפותחה בענאגל נקסט (Anagal next), של החברה לפיתוח הגליל, המבוגר יכול לקיים קשר עם המשפחה ועם הקהילה הווירטואלית שיוצרת ספארקו באמצעות הטלוויזיה הביתית שלו, המחוברת לרשת של החברה ומאפשרת לקשיש להתחבר מביתו למשפחה, לחברים ולקהילה.

פתרון Sparko TV הושק כבר בארצות הברית ובבריטניה, ויושק בישראל בחודשים הקרובים, לאחר שהחברה תסיים את תרגומו לעברית.

הטכנולוגיה החדשה של ספארקו מספקת חיבור לשיחות וידיאו ללא הגבלה עם המשפחה, החברים והמטפלים, הודעות, תזכורות והחלפת תמונות. המשתמש מקבל תוכנית יומית מותאמת, שמאפשרת לו להיות פעיל, לנוע ולהתארגן לפי התוכנית, וכוללת גם סרטוני התעמלות, שיעורי בישול ושפה, תוכניות בידור ועוד.

לדברי מוטי ברי, מנכ"ל ספארקו בישראל, "התקופה הזאת קשה ביותר, וחובה עלינו להשאיר את אזרחי הגיל השלישי מחוברים לעולם החיצון ולהשאירם פעילים וחזקים נפשית. הקשישים הינה הקבוצה הפגיעה ביותר בחברה. נתוני חברת אופקום מראים, כי עד 80% מהאנשים שמעל גיל 75 אינם חשופים לטכנולוגיה העדכנית ביותר, אינם יודעים כיצד לקבל שיחות וידיאו ואינם מסוגלים ליצור קשר מטעמם, לקבל מידע או שירות מקבוצות מקומיות וקהילות. הזמינות של טכנולוגיה חכמה בטלפון של הקשישים או בטאבלט אינה מספקת עבורם, כי ברובם הם אינם מסוגלים לתפעל את הטכנולוגיה המתקדמת והם תלויים תמיד בצד שלישי שיעשה זאת עבורם ויהיה זמין, דבר שאינו מתקיים בדרך כלל בפועל. שירות Sparko TV מציע שירות נגיש זה לקשיש ללא סיוע ותלות מבחוץ".

נדב מנקרמן, סמנכ"ל הטכנולוגיה של ענאגל נקסט, מציין, כי "בזכות הרשת החברתית לאנשים בגיל השלישי של ספארקו והמערכת שפיתחנו יכולים המבוגרים  לקיים שיחות וידיאו עם בני משפחתם וחברים ללא הגבלה. הם גם יכולים להירשם לחוגים המתקיימים באופן מקוון, ולצפות בטלוויזיה בסרטונים ותמונות שמעלים אחרים, או בתזכורות לקחת תרופות או ללכת לרופא שמופיעות על המסך".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זהבה שמעון

    איךאפשר להתקין התוכנה? בביתי.

אירועים קרובים