"כשיש זעזוע במערכת, הוא משמש כמנגנון מאזן לדרך הפעולה של אנשים"

מייק קלי, מנמ"ר רד האט העולמית: "אימצנו כבר מזמן את אסטרטגיית העבודה מהבית, לא כדי לשרוד באירוע "ברבור שחור", כמו מגיפה עולמית, אלא פשוט כדי לחדור למאגר גדול יותר של כישרונות"

מייק קלי, מנמ"ר רד האט. צילום: יח"צ

"היו לנו אתגרי IT חסרי תקדים, שנגרמו על ידי נגיף הקורונה. אבל התכוננו היטב להתמודדות עם השיבושים שנגרמים על ידי המגיפה. זאת הודות לתרבות העבודה מהבית, שכבר הייתה קיימת אצלנו קודם, גישה היברידית ארוכת ימים לתשתיות, אימוץ עננים ציבוריים רבים, וסביבת פיתוח אג'ילית, הבנויה על הפלטפורמה שלנו. כאשר יש זעזוע במערכת הוא משמש כמנגנון מאזן לדרך הפעולה של אנשים", כך אמר מייק קלי, מנמ"ר רד האט (Red Hat).

לדברי קלי, "רד האט עברה זעזוע זה בקלות, בלא צורך לשנות הרבה, כדי לשמר את פעילויות ה-IT שלנו. הקלות שבה רד האט התאימה את עצמה לאתגרים של המגיפה יכולה לשמש שיעור לחברות שעיכבו את הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהן. אני לא מקנא בברנשים אלה. אימצנו כבר מזמן את אסטרטגיית העבודה מהבית – לא כדי לשרוד באירוע "ברבור שחור", כמו מגיפה עולמית, אלא פשוט כדי לחדור למאגר גדול יותר של כישרונות".

רד האט מחפשת לגייס מועמדים איכותיים מכל אזור בעולם, אפילו אם אינם בקרבת 65 המשרדים ברחבי העולם, כולל בישראל, שהפעילות בארץ כוללת משרד מכירות ותמיכה אזורית לישראל, יוון וקפריסין, ומרכז פיתוח גדול – שמספר העובדים בו גדל בשנה האחרונה מ-250 ליותר מ-400. "בתעשייה שמתחרה באכזריות על גיוס אנשי מקצוע מיומנים, עבודה מהבית היא פגישה עם הכישרונות במקום שבו הם נמצאים", אמר קלי. "כשהמגיפה אילצה אותנו להעביר את כל פעילויותיה הלא חיונית לעבודה מרחוק, לא היה עלינו לעשות הרבה. המגיפה נתנה לגיטימציה לאסטרטגיה שלנו, שענן, ובמיוחד ענן היברידי, הוא באמת דבר חשוב לתפעול עסקים. כדי להטמיע מודל זה אנו 'אוכלים את האוכל מהמטבח שלנו': רד האט משתמשת בפלטפורמת OpenShift Kubernetes כדי להקיף עננים ציבוריים רבים ודטה סנטרים פרטיים. OpenShift נותנת למנמ"רים כמוני את הגמישות האולטימטיבית עבור מינוף יכולות מגוונות ומשאבים המוצעים על ידי ספקי ענן. היא מאפשרת לי לנצל את יתרונות כל היכולות של עננים ציבוריים, ולהמשיך להריץ את התפעול שלי כפי שאני רוצה. היתרון הוא, שזה מרכיב טבעי של הפלטפורמה".

לרד האט יש בריתות טכנולוגיות הדוקות עם כל ספקי העננים הציבוריים, והיא גם לקוח גדול של ענקי ענן אלה. "לפני שנים", אמר, "החליטה רד האט על אסטרטגיה מרובת עננים לתמיכה בפרויקטים שלה לפיתוח יישומיה המותאמים. אמרנו שאנו אוהבים את רעיון הענן הציבורי, זה דבר גדול. עם זאת, יש מספיק עננים ציבוריים כאלה, ואנו מנצלים את היתרונות הייחודיים של כל אחד מהם וכך אנו מבדלים את עצמנו. מהות היישום היא הקובעת כמה מהענן הציבורי נאמץ. צוות ה-IT שלי משתמש ב-OpenShift ככלי המאפשר ריבוי עננים". לדבריו, רד האט מריצה כמה פריסות של פלטפורמת הקוברנטיס שלה, כשהעיקרית שבהן תומכת בכל הפרויקטים של פיתוח פנימי. "הפלטפורמה המנוהלת מפעילה יישומים 'תפורים', התומכים בפעילויות העסקיות, ולעיתים קרובות משלימים יישומים ארגוניים גדולים שרד האט 'רוכבת' עליהם, מספקי תוכנה אחרים", הוא אומר.

"גם במהלך המגיפה אנו מממשים את אסטרטגיית הענן ההיברידי שלנו", סיכם קלי. "פיצלנו את מערך היישומים הפנימי שלנו לכאלו של ספקים, כמו סיילספורס, אורקל ו-Workday ובין אפליקציות שעלינו לבנות בעצמנו. כך, כיוון שהיישומים שעלינו לבנות בעצמנו מבוססים על OpenShift – אז רד האט הינה לקוח גדול של רד האט. אנו מנסים לתמוך במוצר שלנו, אך לא מאמצים אותו באופן עיוור. תפקידנו הוא להריץ את החברה שלנו ולא להריץ את התוכנה שלנו. אך כלקוח גדול, תחת אותו גג, אנחנו מדווחים לצוות פיתוח המוצר על הרבה מדברים אלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים