אואזיס תשווק את פתרונות אקיטה בארץ

חברת הסטארט-אפ הישראלית פיתחה מערכת שלדבריה יודעת לאבטח רשת ביתית של עובדי ארגון הפועלים מביתם, מבלי לאסוף מידע אישי שלהם, על מנת לא לפגוע בפרטיותם ● הפתרון עשוי להיות חיוני במיוחד בימי עבודה מרחוק בעידן הקורונה

איגור רבינוביץ, מנכ"ל אקיטה. צילום: אקיטה

חברת אואזיס (שנרכשה על-ידי טלרד ב-2012), המשמשת כאינטגרטורית של מערכות סייבר, תשווק את המוצר שפיתחה חברת הסטארט-אפ אקיטה (AKITA) בארץ. לאקיטה מערכת לאבטחת הרשת הביתית. 

לאקיטה מספר מוקדי פעילות נוספים בהודו, הולנד ובעמק הסיליקון בקליפורניה, ארה"ב.

בחברה השקיעו בעיקר אלתאיר (AltaIR Capital) ואיגור רבינוביץ, המייסד והמנכ"ל. כיום יש לאקיטה 4,000 לקוחות ב-39 מדינות. 

לאחרונה, בעקבות התפרצות נגיף קורונה, עלה צורך אסטרטגי בארגונים רבים לאבטח את הרשת הביתית של העובדים, לאור המעבר לעבודה מהבית. צורך זה כולל גם מלכוד, מאחר שארגון אמור לאבטח את הרשת הארגונית, תוך שמירה על פרטיות העובד. המלכוד מתבטא בכך שכשעובד עובד בתוך מתחם פיזי של ארגון, כל פעילותו ברשת מנוטרת על ידי מערכות אבטחת המידע של הארגון – דבר שאסור שיקרה כאשר עובדים מהבית, כי לא כל תעבורת הרשת קשורה לארגון, כמו למשל תעבורת רשת מהטלפון הנייד של הילדים. מצב שכזה יפגע פרטיותו העובד. החלופה היא שהרשת הביתית של העובד לא תאובטח – ובכך המצב יחשוף את הרשת הארגונית לפריצה.

כדי למנוע מצב שהרשת הביתית של העובד תישאר לא מאובטחת, הפתרון שמוצע היום על ידי שחקנים קיימים בשוק הסייבר הוא החלפת ראוטר ה-Wi-Fi הביתי בראוטר Wi-Fi של הארגון, דבר הפוגע בפרטיות העובד כי הראוטר הזה מעביר את כל תעבורת הרשת הביתית לתוך הרשת הארגונית, על מנת לאפשר למערכות אבטחת המידע הקיימות בארגון לאתר פריצות. בנוסף, הפתרון עולה לארגון מעל 700 דולר בשנה וחצי, וגובה גם מחיר של יום התקנה מטעם איש ה-IT של הארגון, וזה נתון מאוד משמעותי כאשר מדובר על אלפי עובדים שעברו לעבודה מהבית.

מחייבת אבטחה. עבודה מהבית. צילום אילוסטרציה: BigStock

מחייבת אבטחה. עבודה מהבית. צילום אילוסטרציה: BigStock

הפתרון של אקיטה, שהיא חברת סייבר ישראלית, יודע לאבטח רשת ביתית של עובדי ארגון שעובדים מביתם מבלי לאסוף מידע אישי שלהם, על מנת לא לפגוע בפרטיותם. החברה היא בעלת מספר פטנטים בנישה זו ומציעה את הפתרון שלה בתמורה ל-10-20 דולר בחודש. החל מרגע ההתקנה, סורקת AKITA את הרשת הביתית ומיד מודיעה ל-CISO של הארגון על בעיות שנמצאו. בהמשך, המערכת של אקיטה תאתר בזמן אמת ניסיונות פריצה לרשת הביתית של העובד, באמצעות אלגוריתמים של יכולות בינה מלאכותית ומודיעין סייבר (TI) ייחודיים שנבנו בחברה, תוך עבודה עם לקוחות קיימים.

לדברי החברה, יש להבין שכיום פתרון כמו זה של אקיטה הפך לדרמטי, לאור הנוכחות הביתית, שכן פריצה לבית העובד יכולה להתחיל למשל מפריצה לראוטר, משם למכונת האספרסו או למערכת חשמל חכמה, משם ללפטופ של הארגון וממנו – לרשת הארגונית.

על מנת לתמוך בהרחבת פעילות בשוק הארגוני (B2B) בעקבות הקורונה יצאו באקיטה  לקמפיין גיוס באתר אקזיטואלי (Exitvalley).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים