שירות דיגיטלי חדש ברשם לענייני ירושה – הפקדת צוואות מרחוק

מדי שנה מופקדות כ-8,000 צוואות ברשם הירושה וניתנים יותר מ-30 אלף צווי ירושה וצווי קיום צוואה ● השירות החדש מאפשר לסרוק את הצוואה ולהפקידה באופן מקוון מהבית בקלות וביעילות

הפקדת צוואות מקוונת ברשם הירושה. אילוסצטרציה: BigStock

רשם הירושה השיק שירות דיגיטלי חדש, המאפשר הפקדת צוואות מרחוק. ההליך יקל באופן משמעותי על הציבור, אשר מעוניין להפקיד את צוואתו אצל רשם הירושה בפרט בימים אלה, כאשר שירות זה אינו מתאפשר באופן פיזי עקב התפרצות נגיף הקורונה. הפקדת צוואה מבטיחה, כי לאחר פטירת האדם צוואתו תיפתח ותימסר לזוכים על פי הצוואה. בנוסף, השירות יאפשר לנוטריונים להפקיד מרחוק צוואה נוטריונית שנחתמה בחתימה אלקטרונית עבור המצווה.

באמצעות מערכת הפקדת הצוואות מרחוק יוכל כל אדם להיכנס למערכת, לסרוק את צוואתו ולהפקידה. את הצוואה המקורית יש להעביר לרשם הירושה תוך 45 ימים בדואר או באמצעות שליח ומבלי להתייצב באופן אישי בפני הרשם. מדובר בשלב נוסף במהפכה הדיגיטלית במערך רשם הירושה, כך שכיום הציבור יכול לבצע את כלל הפעולות ולצרוך את כלל  השירותים באמצעות מערכות מקוונות ובאופן דיגיטלי.

עו"ד סיגל יעקבי, האפוטרופסה הכללית, מסרה, כי "אנו שמחים לחנוך שירות חדש, שמצטרף למהפכת השירות הדיגיטלית של רשם הירושה. בשנים האחרונות מערך רשם הירושה התייעל וקיצר באופן משמעותי את לוחות הזמנים למתן שירות לציבור. בעקבות משבר הקורונה עלה הצורך לייצר הסדר חלופי להפקדת צוואות,  אשר עוגן בתקנות הירושה ובהתאם לו פותחה בתוך זמן קצר מערכת מחשובית נגישה, חכמה ומאובטחת לביצוע הפעולה מרחוק".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נעה מרידור

    כל הכבוד! איך מאמתים שהשולח הוא אכן כותב הצוואה האמיתי?

  2. תמר גלזר

    כל נסיונותי להירשם במערכת הזיהוי הממשלתית לא צלחו. אני דוקא מתמצאת בטכנולוגיה ולא הצלחתי להירשם למרות עשרות נסיונות.. הרעעיון- מוצלח..

  3. אביגדור

    יפה מאוד אבל מתי אפשר יהיה להפקיד כך צו ירושה במשרדי הטאבו ורמ"י ? נכון להיום הוצאת צו ירושה כרוכה בתשלום לעורך דין אך הפקדתו במשרדי הטאבו ורמ"י דורשת עוד התערבות של עורך דין (ששולח סטג'ר לעמוד בתור) שגובה בין 1500 ל 2000 ש"ח . איך זה יתכן ב 2020 בסטרט-אפ ניישן ?

אירועים קרובים